سیدعبدی افتخاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پیست اسکی تاریک دره همدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده این پیست ها استاندارد است چرا که استانداردها متفاوت هستند و مسابقات مارپیچ کوچک، مارپیچ بزرگ و سرعت دارای استانداردهای مختلف است.

وی اضافه کرد: البته برخی از پیست های اسکی در تهران، البرز و برخی استان های دیگر نیز بین المللی هستند و شرایط خوبی دارند.

افتخاری با اشاره به جایگاه اسکی ایران در سطوح بین المللی گفت: اسکی در آسیا شرایط خوبی داریم اما برای رقابت با دنیا موانعی داریم.

وی اضافه کرد: سه شاخص را برای رقابت دنیا در اختیار نداریم و اگر این سه مورد برطرف شود، به طور قطع می توانیم جایگاه جهانی را نیز داشته باشیم.

رئیس فدراسیون اسکی کشور یادآور شد: دانش و علم کافی اسکی روز دنیا، تجهیزات مدرن و روز دنیا و فعالیت ۱۲ ماهه در اسکی سه شاخص مهمی است که در اختیار نداریم و نمی توانیم در کورس رقابت جهانی باشیم.

وی افزود: با این حال اسکی بازان ما شاهکار می کنند و با چهار ماه تمرین توانسته اند با حریفان آسیایی به خوبی نبرد کنند.

افتخاری اظهار داشت: با این مدت کم تمرین اسکی توانسته ایم به جایگاه چهارم و پنجم آسیا برسیم ضمن اینکه در رده های سنی نوجوانان و جوانان جزو مدعیان آسیایی قرار گرفته ایم و برای اینکه بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم، از کمپ های کشورهای صاحب نام اروپایی نظیر ایتالیا، اتریش، آلمان و فرانسه برای تمرین و آموزش استفاده می کنیم.

وی بهره مندی از دانش مربیان مطرح اروپایی را یکی از اهداف فدراسیون در حوزه استعدادیابی برشمرد و افزود: از مربیان مجرب اروپایی برای آموزش در کشور دعوت کرده ایم.

سمینار هیات های اسکی استان های کشور به مدت ۲ روز در همدان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.