با هدف تقدیر از ۵۸ سال فعالیت فرهنگی در زمینه کتاب و کتابداری آئین رونمایی از پوستر هفته کتاب روز دوشنبه در منزل علی‌اکبر فامیل‌روحانی از اساتید پیشکسوت همدانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آئین گفت: سال گذشته هم رونمایی از پوستر هفته کتاب در منزل "میرهاشم میری" از فرهیختگان همدان انجام شد و امسال به منظور پاسداشت مقام علمی و فرهنگی دکتر فامیل روحانی رونمایی پوستر هفته کتاب در منزل وی انجام می‌شود.

عاطفه زارعی اضافه کرد: به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیش از یک هزار و ۲۰۰ برنامه با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر یک از کتابخانه‌های عمومی ۱۲ برنامه اجرا می شود افزود: ۱۱۶ کتابخانه عمومی در حال اجرای این برنامه هستند و امیدواریم به ارتقا خدمات کتابخانه‌ها به مردم منجر شود.

زارعی با بیان اینکه مدت‌هاست که دکتر روحانی درصدد اهدا کتابخانه شخصی خود به کتابخانه‌های عمومی استان است گفت: این کتابخانه نشان دهنده سیر مطالعاتی این شخصیت است که سال‌ها تحقیق و و پژوهش او را برای ما روشن می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های همدان با اشاره به اینکه اهدا کتاب با اقدام برجسته دکتر پرویز اذکایی آغاز شد خاطرنشان کرد: مجموعه دکتر فامیل‌روحانی یکی دیگر از اقدامات برجسته در حوزه اهدا کتاب در بحث کمیت و کیفیت است.

 در این آئین سید علی‌اکبر فامیل‌روحانی چهار هزار جلد از کتابهایش را به کتابخانه‌های عمومی همدان اهدا کرد.

 علی‌اکبر فامیل روحانی در تاریخ ۱۳۲۳ چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۴۰ به دانشسرا وارد و ۲ سال بعد فعالیت آموزشی خود را در آموزش و پرورش آغاز کرد.

او موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و نخستین رئیس این دانشگاه از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ بود و گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز در سال ۱۳۷۶ توسط وی تاسیس شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.