امیر لاهوتیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا نیاز این استان به بذر گندم را سالانه در حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار تن اعلام و اضافه کرد: از این مقدار بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تن بذر گندم آبی و بین ۳۸ تا ۴۰ هزار تن بذر گندم دیم نیاز است.

وی با بیان اینکه سه طبقه بذر گندم و جو با عناوین "پرورشی ۳"، "مادری" و "گواهی شده" در استان همدان تولید می شود خاطرنشان کرد: در زمینه تولید بذر گندم در استان، هر ۲ بخش دولتی و خصوصی فعال هستند که بر این اساس هشت شرکت از بخش خصوصی و نیز مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیشترین میزان تولید را دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد که در سال زراعی ۹۷-۹۸ در حدود ۲۸ هزار و ۶۲۶ تن بذر گندم در استان همدان تولید شود اظهار داشت: از این میزان ۷۱ درصد برنامه هدف به میزان ۲۰ هزار و ۳۲۵ تن محقق شده است که حدود ۳۳ درصد نیاز استان به بذر گندم را مرتفع می کند.

لاهوتیان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته به تدریج تمامی فعالیت های مرتبط با تحقیق و تولید بذر از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار می شود و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از فعالیت بخش خصوصی در این زمینه حمایت می کند.

وی گفت: همچنین با هدف گذاری های انجام شده مقرر شده استان همدان در زمینه تولید بذر به خودکفایی برسد و با افزایش ظرفیت تولید صادرات آن به دیگر استان ها و خارج کشور نیز در دستور کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.