مجید اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پسماندهای کشاورزی با عنوان کشت های زیرپلاستی امروزه به یکی از آسیب های جدی محیط زیست تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای کاهش مصرف آب از نوارهای پلاستکی استفاده می کنند اما پس از برداشت محصول نسبت به جمع آوری آن اقدام نمی کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن اظهار داشت: بیشتر زمین های کشاورزی که نوارهای پلاستیکی آنها جمع آوری نمی شوند اجاره ای هستند.

اسکندری گفت: کشاورزان پس از اجاره زمین هایی که پسماند کشاورزی آن جمع آوری نشده اقدام به شخم زدن آنها کرده و بر این باوردند قرار گرفتن پلاستیک زیر خاک موجب از بین رفتن آن می شود در حالیکه تجزیه پلاستیک سالها طول می کشد.

وی ادامه داد: رها کردن پلاستیک در زمین های کشاورزی موجب تخریب بافت و ساختمان خاک، آلودگی خاک و به نمایش گذاشتن چهره ای زشت از طبیعت می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن یادآوری کرد: ۳۵ کشاورز به علت کشت زیر پلاستیک سال گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند همچنین امسال سه پرونده در این ارتباط تشکیل شده است.

اسکندری افزود: یک کشاورز رزنی با وجود ۲ نوبت اخطار نسبت به جمع آوری پلاستیک از زمین کشاورزی، اقدام نکرده بود که پرونده ای برای او تشکیل شد.

وی بیان کرد: این کشاورز توسط مرجع قضایی به تحمل حبس تعزیزی محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر این رای به پرداخت ۳۳ میلیون ریال تغییر یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.