حسن ظفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان آن نیز به تدریج با پیشرفت طرح‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد اظهار داشت: در سیلاب ۱۱ و ۱۲ فروردین امسال، خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشت در سطح استان ارزیابی شد.

وی افزود: در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب امسال مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مصوب و به استان همدان ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض و ۵۱۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی است.

ظفری گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۰۰ فقره واحد احداثی در استان عقد قرارداد شده و سه هزار و ۸۰۰ فقره واحدهای تعمیری نیز به طور کامل به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از سه هزار فقره وام معیشت عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان یادآور شد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد کار شامل تشکیل پرونده، ارزیابی واحدهای خسارت‌دیده، تامین و ابلاغ منابع، عقد قرارداد بانکی و فرآیند ساخت و ساز به اتمام رسیده است و پیشرفت خوبی را در ماه‌های اخیر شاهد هستیم.

ظفری ادامه داد: مشارکت همه‌جانبه مردم کار با سرعت خوبی در حال انجام است و امسال تحول عمرانی و اجرایی خوبی در بخش مسکن به‌ویژه مسکن روستایی استان رقم زده شد.

وی بیان کرد: حدود ۹ هزار واحد احداثی روستایی داریم که با توجه به بارندگی‌های فروردین تامین منابع شد و افزون بر این ۱۲ هزار واحد بهسازی مسکن روستایی داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: در مجموع امسال ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی احداث می شود که مردم نقش اساسی و کلیدی را در این طرح فراگیر ایفا می‌کنند.

ظفری گفت: یک‌هزار و ۷۶۴ واحد احداثی، یک‌هزار و ۲۶۵ واحد تعمیری و در مجموع حدود سه هزار واحد احداثی و تعمیری خسارت‌دیده از سیلاب مربوط به ملایر است و ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات به این شهرستان ابلاغ شد.

در بارندگی‌ها و سیلاب فروردین امسال به بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان همدان خسارت وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.