محمد کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا بیان کرد: در حال حاضر کیان کُرد با شرکت‌های لاستیک‌سازی کشور قرارداد بسته و نخستین محموله مواد اولیه آن نیز وارد کشور شده است.

وی کیان کُرد را یکی از واحدهای خوب در استان و سطح کشور دانست و افزود: این شرکت مشکلی برای عرضه محصولات تولیدی خود در بازار ندارد و برای افزایش میزان ظرفیت تولید، طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا دارد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به بروز مشکلات بانکی برای شرکت کیان‌کُرد گفت: مدت‌ها پیش بانک سرمایه نام سرمایه‌گذار شرکت کیان‌کُرد را در بِلَک لیست بانک مرکزی قرار داده بود و از این طریق این سرمایه‌گذار را تحت فشار قرار داد.

کاظمی ادامه داد: به همین دلیل سرمایه‌گذار شرکت کیان کُرد نمی‌توانست مواد اولیه وارد و هیچ فعالیت اقتصادی انجام دهد که در نهایت منجر به تعطیلی این واحد بزرگ شد.

وی با بیان اینکه تمامی حساب‌های سرمایه‌گذار کیان کُرد در بانک‌ها بسته شده بود و در شیراز هم با بانک سرمایه اختلاف شدید قضایی داشت بیان کرد: در همین راستا پیگیری‌های زیادی انجام شد و از جنبه حقوقی موضوع را مبنی بر اینکه آوردن نام سرمایه‌گذار کیان کُرد در بِلَک لیست بانک خلاف مقررات و قوانین است، با مدیرعامل بانک سرمایه مطرح کردم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی که در این رابطه چند ملاقات نیز با دادستان کل کشور داشت ادامه داد: با کمک دادستان کل و چندین جلسه که با امور حقوقی بانک سرمایه، مدیرعامل این بانک و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، در نهایت نام سرمایه‌گذار شرکت کیان‌کُرد از لیست سیاه بانکی خارج شد.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس دهم

نخستین محموله مواد اولیه کیان‌کُرد آماده ترخیص است

کاظمی با اشاره به تلاش مستمر نمایندگان ملایر در ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی برای حل مشکل کیان کُرد گفت: بازگشت دوباره این واحد تولیدی به چرخه تولید و کارگران این شرکت بر سر کار برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود که در نهایت مشکلات مالی این واحد مرتفع و راه برای گشایش امور و فعالیت مجدد کارخانه فراهم شد.

وی با بیان اینکه این شرکت در تامین مواد اولیه خود مشکل داشت افزود: در حال حاضر یک محموله مواد اولیه در گمرک آماده ترخیص است که پیگیری‌های زیادی برای ترخیص مواد اولیه آن داشتیم.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ادامه داد: طبق مکاتبه‌ای که با «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری داشتیم، دستور خوبی برای اعطای تسهیلات ارزی در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت داده شد و این تسهیلات از طریق بانک صنعت و معدن اختصاص داده می‌شود.

کاظمی اظهار داشت: سرمایه‌گذار این شرکت برای کیان وینسا نیز برنامه‌های خوبی دارد که در آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت در راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و همچنین نامگذاری سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، پیگیری‌های مستمری انجام شد تا شرکت کیان کُرد دوباره به چرخه تولید بازگشت.

به دلیل اختلافی که بین سهامدار عمده این شرکت با بانک سرمایه ایجاد شد، نام سرمایه‌گذار کیان‌کُرد به عنوان بدهکار بانکی ثبت و در بِلَک لیست بانک مرکزی قرار گرفت و همین امر موجب شد این واحد با رکود برخورد کرده و به‌ناچار به تعطیلی کشیده شود که در نهایت هفته جاری پس از پیگیری‌های مستمر نمایندگان ملایر و مسئولان مرتبط کیان‌کُرد پس از بیش از یک سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

شرکت تولیدی «کیان کُرد» یکی از واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان ملایر در استان همدان با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تُن، نخستین تولید کننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.