یعقوب محمدی‌فر روز یکشنبه در نشست معاون سیاسی وزیر کشور با معتمدان و اقشار استان همدان اظهار داشت: نتیجه تک خطی شدن کرسی های آزاد اندیشی این است که شورای صنفی دانشجوی سیاسی شده است چرا که زمینه فعالیت شورا را در جای دیگر محدود کرده ایم و این باعث شده که شورایی که هدفش موضوع صنفی دانشجویی است به فعالیت سیاسی آسیب بزند. 

نماینده اساتید دانشگاه های همدان اظهار داشت: اولین دغدغه دانشگاه، حمایت شورای تامین از مجوزهای هیات نظارت دانشگاه ها است؛ در فضای کنونی انتخابات، خیلی افراد دوست دارند در دانشگاه سخنرانی کنند که در ۲ سال گذشته دادستانی از حضور سخنران در دانشگاه جلوگیری کرده است.

محمدی فر توجه به آسیب های اجتماعی و اختصاص بودجه مناسب برای آسیب شناسی حوزه جوانان از جمله اعتیاد و حجاب را خواستار شد و گفت: برخی مواقع اطلاع رسانی دیر هنگام در این باره باعث اتخاذ تصمیم ها در موقع خود نشده است.

 رییس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان اظهار داشت: با توجه به فعالیت بی حد و حصر فضای مجازی با وجود فیلتر، شاهد پخش اکاذیب توسط کانالها بوده و با وجود پیگیری هیچگونه پاسخی نیز دریافت نکردیم.

محمدی فر بیان کرد: بزرگترین معضل کشور وجود دانشگاه های غیرمستقل است در حالیکه در جهان امروزی دانشگاهها به صورت مستقل و بیطرف خواسته های خود را بیان کرده و به سیاستمداران و اقتصاددانان راهکار ارائه می دهند. 

 رییس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: در برخی از دانشگاهها یک گروه و دپارتمان به علت انتقاد از یک موضوع اقتصادی منحل شدند که نتیجه آن بروز پدیده بی تفاوتی از سوی دانشجو و اساتید بوده و ایجاد این فضای یاس و ناامیدی باعث فرار دانشگاه ها از نقش اصلی خود مبنی بر مسئولیت اجتماعی شده است.

وی افزود: فرهنگ عرفی و دولتی دو مقوله مجزا است و  فرهنگ ملی و مردمی راه خود را همواره ادامه داده و در بسیاری از موارد فرهنگ دولتی به عنوان یک ضد فرهنگ عمل کرده و موجب بحران اخلاقی در جامعه جوانان شده است.

وی همدان را استان دانشگاهی دانست و گفت: حدود ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه های این استان مشغول به تحصیل هستند و در بیشتر شهرهای این استان دانشگاه وجود دارد.

نماینده طلاب و روحانیون همدان نیز گفت: ۶ هزار روحانی خواهر و برادر در این استان حضور و فعالیت دارند و همدان دارای ۲۰ حوزه علمیه، ۷۷ شهید روحانی، سه هزار آزاده ۳۱ جانباز است.

حجت الاسلام ابراهیم قمری اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکل طلاب مشکل اقتصادی است به هر میزان مرفه بودن روحانی آسیب است فقر او نیز برای اجتماع آسیب زا است.

وی اضافه کرد: برای اینکه طلاب به حد متوسط از درآمد دست یابند حضور و فعالیت آنان در آموزش و پرورش یک فرصت مغتنم است و این نهاد به حضور این طیف از افراد نیز نیاز دارد.

نماینده طلاب و روحانیون همدان بیان کرد: برای جبران زحمت روحانیان اعتبار کمی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده که این اعتبار اندک نیز با تاخیر یکساله پرداخت می شود که این وضعیت موجب نارضایتی هم شده است. 

حجت الاسلام قمری گفت: از دیگر مشکلات جامعه روحانیان حمایت در جنبه های سیاسی و اجتماعی است همانگونه که حمایت جدی نمی شود نظارتی هم بر عملکرد روحانیان نیست و چه بسا نبود نظارت موجب تکرار خطا از سوی یک روحانی شده و این وضعیت وجهه روحانیت را خدشه دار می کند. 

وی افزود: بسیاری از طلاب فارغ از کارهای سیاسی، مشغول به تحصیل هستند بنابراین سزاوار نیست در برخوردها به ما برچسب سیاسی بودن بزنند یا با دید سیاسی و متصل کردن به جناح خاصی موجب بی مهری به طلاب شوند.

این نشست با حضور نمایندگانی از اساتید، هیات اندیشه ورز جوان،  ایثارگران، بانوان، فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، روحانیان، ورزشکاران، خانه احزاب، دانشجویان و نماینده محیط های کارگری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.