علی رحیمی‌فر روز یکشنبه در نشست بررسی سفر اعضای شورای شهر همدان به اصفهان و الگوپذیری برای توسعه گردشگری در همدان اظهار داشت: ایجاد منطقه نمونه تفریحی، توریستی بوستان گردشگری در سداکباتان چالش زیست‌محیطی ایجاد می‌کند و اکوسیستم فضای سبز را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: این سد حتی برای تامین آب شرب همدان مشکل دارد و مجبور به انتقال آب از شهرهای دیگر به همدان هستیم و با این وضعیت چطور می‌پذیریم که منطقه گردشگری ایجاد شود.

رحیمی‌فر ‌اضافه کرد: برای آبرسانی به فضای سبز در این بوستان بزرگ حتی با کاشت گیاهان کم آب‌بر، ثانیه ای ۱۵۰ لیتر آب نیاز است و ۲۰ درصد از آب سد را شامل می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: ایجاد این منطقه با ساخت هتل، ویلاهای لوکس و امکانات تفریحی نظیر قایقرانی توجیه‌پذیر نیست و با احداث آن در بالای سداکباتان مخالف هستم چرا که حتی کشاورزان منطقه برای تامین آب دغدغه دارند و سرمایه گذاری در این مکان اشتباه است.

رحیمی‌فر ‌افزود: شهر اصفهان به ویژه در فصل تابستان مشکلات فراوانی به لحاظ آبی دارد و نمی تواند الگوی مناسب برای احداث مجتمع تفریحی در سداکباتان باشد.

احداث منطقه نمونه تفریحی، توریستی بوستان ۲۵۰ هکتاری سد اکباتان از مصوبه های شورای اسلامی شهر همدان است.

برخی اعضای شورای اسلامی همدان در سفر اخیر به اصفهان، پیشنهاد الگوپذیری از این شهر برای ایجاد منطقه نمونه تفریحی، توریستی بوستان ۲۵۰ هکتاری را ارایه دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.