حمیدرضا حاجی‌بابایی روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه همدان باید در این بخش مخابرات پیشرو و پیشگام باشد افزود: در محورهای ارتباطی و روستاهای استان اینترنت بسیار ضعیف است و در مواقعی نیز قطع می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم های مخابراتی این استان به روز نیست و از ۱۳ سال پیش فرسوده است.

حاجی بابایی با اشاره به تصویب طرح مجموعه شهری همدان در صحن شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار داشت: در سال ۱۳۸۸ کلانشهر همدان به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی رسید.

وی افزود: بعد از تصویب کلانشهر همدان مقرر شد مجموعه شهری همدان به مرکزیت کلانشهر همدان مصوب شود که پس از سه سال کار کارشناسی، موضوع در وزارت راه وشهر سازی به تصویب رسیده است.

حاجی بابایی عنوان کرد: طرح مجموعه شهری همدان از مهمترین طرح‌های بالا دستی بوده که برای هدایت و توسعه منطقه شهری به خصوص شهر همدان بسیار مهم و راهگشا است.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بحران آب در این استان جدی است و انتظار داریم در اولویت تصمیم گیری‌ها قرار گیرد.

امیر خجسته با بیان اینکه آبرسانی از سد تالوار به همدان به یک ابرچالش تبدیل شده است ادامه داد: : ۳۴ میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان داریم و مابقی از چاه های استان تامین می‌شود که نشان می‌دهد وضعیت آب در همدان بسیار آشفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح عمرانی تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی در مسیر ورودی شهر قرار گرفته ضروری است با حمایت بیشتر از شهرداری در راستای اتمام آن کمک شود.

در حال حاضر در سطح استان همدان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک همراه اول، ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۸۰ هزار مشترک اینترنت "ای.دی.اس.ال" از خدمات شرکت مخابرات بهره‌مند هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.