احمد توصیفیان روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان افزود: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۱۹ هزار و ۲۰۶ نفر است که سهمیه ۶ ماهه نخست ۹ هزار و ۱۶۷ نفر اشتغال است که تاکنون برای ۱۲ هزار و ۶۸ نفر شغل ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال در مجموع سه هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی استان تخصیص داده شده‌ است.

توصیفیان با بیان اینکه فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی است، ادامه داد: تعاون موجب تجمیع سرمایه ها، سرمایه گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابری فرصت‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم.

وی اضافه کرد: باید باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود، چرا که فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر تاب‌آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

توصیفیان با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۲۷ تعاونی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۶۰۶ تعاونی تولیدی، تعداد ۳۴۰ تعاونی خدمات و تعداد ۱۸۱ تعاونی توزیعی را شامل می شوند و البته پراکندگی و گستردگی موضوع فعالیت این شرکت در استان متنوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.