حسن خانجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همچنین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به ریاست رییس کل دادگستری استان همدان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: طبق قانون انتخابات تشکیلات قضایی هر حوزۀ انتخابیه به‌ منظور پیشگیری از وقوع جرم، علاوه بر هماهنگی با ناظران شورای نگهبان و هیات‌اجرایی، اقدامات لازم را در محدودۀ مقررات انجام می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان بیان کرد: تاکنون گزارش و تخلف انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده باشد نداشته ایم و در صورت ارتکاب تخلف طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

خانجانی بیان کرد: در قانون انتخابات، سال ۹۵  اصلاحاتی صورت گرفت و برخی از خلاء های قانونی از جمله تخلف محسوب شدن دادن شام و ناهار توسط کاندیدها در آن گنجانده شد و این اقدام مصداق خرید و فروش رای است.

وی تاکید کرد: طبق قانون هرگونه خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی شامل توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات جرم است.

همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.