روح اله سنایی‌دشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تاکنون به خوبی برگزار شده اما انتظار می‌رود شرایط بهتری در این رویداد حاکم شود تا بازخوردهای لازم را داشته و در طول سال نیز با جریان‌سازی در تئاتر به هدف خود برسد. 

این کارگردان که با نمایش "سفر جادویی" در بخش خیابانی جشنواره بیست و ششم حضور دارد، گفت: تئاتر کودک به دلیل ارتباط داشتن با روحیات پاک کودکانه ویژگی های منحصر به فردی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: کودکان بسیار خوش‌انرژی هستند و تولید آثار برای این قشر سنی جذابیت بسیاری دارد.

سنایی درباره نمایشی که ساخته گفت: نوجوانان به طور معمول به پرسش‌های متعددی در راستای شکل‌گیری شخصیت خود روبه‌رو می‌شوند و به دنبال کشف استعدادهای خود هستند و در این نمایش به این پرسش‌ها پرداخته می شود.

این هنرمند با بیان اینکه تماشاگران تئاتر خیابانی، رهگذران هستند و بدون تهیه بلیت و آمادگی قبلی و به طور ناگهانی در موقعیت قرار می‌گیرند افزود: شکل اجرا در این سبک نمایش باید مخاطب را جذب کرده و از دیالوگ‌محور خارج شود و به سمت رنگ و لعاب بخشیدن به اثر برود.

سنایی درباره شعار جشنواره هم گفت: هنرمندان همواره نگاهی موشکافانه به طبیعت و حفظ آن دارند و در آثار نمایشی به ویژه در حوزه کودک نیز می‌توانند با آگاه‌سازی کودکان، از بسیاری آسیب‌ها که ریشه در ندانستن دارد، جلوگیری کنند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان به دبیری مجید قناد و با شعار" کودک، طبیعت و تئاتر" در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.