علی مروت امیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سهمیه امسال این شهرستان در اجرای سیستم آبیاری نوین ۹۵۰ هکتار بود که تاکنون ۸۰۰ هکتار آن اجرا شده و ۱۵۰ هکتار مابقی آن نیز تا پایان به اتمام می‌رسد.

وی افزود: طبق سند راهبردی توسعه ملایر در سال جاری ۹۵۰ هکتار، سال آینده یک‌هزار و ۵۰ هکتار و سال ۱۴۰۰ باید یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در سه سال آینده بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین می‌شود ادامه داد: در حال حاضر طرح و نقشه برای اجرای سامانه آبیاری نوین در سطح ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیز آماده شده است.

امیری اجرای سیستم آبیاری نوین را یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: دولت برای اجرای هر هکتار آبیاری قطره‌ای ۱۳ میلیون تومان، آبیاری بارانی در هر هکتار هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای هر هکتار آبیاری کم فشار پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یارانه بلاعوض می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای سیستم آبیاری نوین، خواستار افزایش مبلغ یارانه این طرح شد و گفت: به دلیل پایین بودن سقف یارانه و گرانی لوله و اتصالات و هزینه‌های بالای اجرای این طرح، کشاورزان با مشکل مواجه‌اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر تاکید کرد: با توجه به اینکه استقبال کشاورزان برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در این شهرستان خوب است، اما ثابت ماندن مبلغ یارانه‌ای که دولت برای اجرای طرح آبیاری نوین در نظر گرفته، اجرای طرح را با کُندی مواجه کرده است.

امیری با بیان اینکه ملایر در اجرای سیستم آبیاری نوین از میانگین استانی عقب است بیان کرد: با اقدامات انجام شده روند اجرای طرح آبیاری نوین در این شهرستان شتاب گرفته است که امیدواریم با افزایش رقم یارانه به اهداف خود در اجرای این طرح دست پیدا کنیم.

مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.