روح‌الله زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ورود سامانه بارشی به همدان و ریزش برف در ارتفاعات و بارش باران در این استان، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی این سامانه تا روز چهارشنبه در همدان فعال است که در پی آن رگبار پراکنده باران، رعد و برق ، مه صبحگاهی و ریزش برف در ارتفاعات همدان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتهای این هفته دمای هوای همدان سه درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اظهار داشت: در چند روز آینده مه صبحگاهی موجب کاهش دید در جاده‌های استان می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه در ساعت‌های بعد از ظهر، احتمال بارش‌های پراکنده این سامانه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بارش‌های این سامانه در نقاط شمالی همدان بیشتر از سایر نقاط این استان است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کبودراهنگ با ۲۸ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته و ایستگاه فرودگاه همدان هشت میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

زاهدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.