علی مالمیر روز سه شنبه در حاشیه نشست اعضای ستاد برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان به ایرنا افزود: ۴۸ اثر تاریخی و یک هزار و ۳۶۴ قلم اشیای بدلی و ۱۸ دستگاه فلزیاب و متعلقات نیمه نخست سالجاری توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ گشت مشترک توسط یگان حفاظت و دایر مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است اضافه کرد: در همین ارتباط نشست های مشترک با بخشداری، نیروی انتظامی و شوراهای اسلامی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: سال گذشته با تعامل این مجموعه، مقام قضایی و نیروی انتظامی، یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان به عنوان یگان برتر کشوری به ویژه در زمینه مواجهه با حفاری های غیر مجاز مورد تقدیر قرار گرفت.

مالمیر ادامه داد: این در حالی است که با وجود یک هزار اثر تاریخی و قرار دادن محوطه ها و تپه های باستانی در خارج از شهر، از نظر تعداد نیرو و امکانات دارای محدودیت هایی هستیم.

وی گفت: در حوزه صنایع  دستی مشکلاتی در زمینه ورود کالای قاچاق و چینی داشتیم که با نوسان قیمت ارز وارد کردن این قبیل کالاها برای قاچاقچیان سودآور و به صرفه نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: سال های قبل بخش از کالاهای چینی تحت عنوان اشیای شیشه ای از مبادی رسمی وارد می شد اما به دلیل اینکه قیمت صنایع دستی بالا نیست، واردات اینگونه کالاها نیز صرفه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.