حجت‌الله شهبازی، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افرود: از اواخر شهریور ماه برداشت گردو به مرور از باغات این محصول در استان آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد.

وی با اعلام اینکه همدان رتبه اول تولید گردو در کشور را به خود اختصاص داده است،خاطرنشان کرد: ۲۱درصد از نیاز گردوی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان، شهرستان تویسرکان را با تولید نزدیک به ۱۶ هزار تن، رتبه دار نخست تولید گردو استان اعلام کرد و افزود: پس از این شهرستان، رتبه دوم تولید گردو به شهرستان ملایر و رتبه سوم به شهرستان های همدان و نهاوند اختصاص دارد.

لازم به ذکر است، گردوی مرغوب استان همدان علاوه بر مصرف داخلی به ۳۰ کشور جهان صادر می شود که مهمترین آنها کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و همچنین انگلستان و آلمان است.

از فواید بیشمار گردو نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد.گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها،آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی و همچنین بهترین منبع منگنز و مس است.

گردو غذای مغز است، چرا که مغز گردو سرشار از امگا ۳ است که باعث کارکرد بهتر مغز می‌ شود.

در گردو، منیزیم و فسفر وجود دارد، مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز در گردو وجود دارد، همچنین گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین‌های B۶، B۱ و B۵(پانتوتنیک اسید) که برای سلامتی بدن بسیار ضروری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1272560
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.