حمیدرضا متین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرکنندگان تا ۲۵ مهر ماه سالجاری باید مدارک و مستندات فعالیت خود را ارائه کنند و پس از فرآیند نام نویسی، واحدهای صادرکننده مورد بازرسی قرار گرفته و راستی آزمایی می شوند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان در ۲ سطح استانی و ملی برگزیده می شوند افزود: صادرکنندگان باید شرایط لازم را داشته و امتیازهای مورد نظر را کسب کنند.

متین، روند رشد صادرات، داشتن بازار صادراتی، دارا بودن برند داخلی و خارجی، استانداردهای ملی و بین المللی، عضویت در تشکل های صادراتی بین المللی، داشتن واحد تحقیق و توسعه (R@D)، شرکت در نمایشگاه های خارجی، بسته بندی کالای صادراتی و دارا بودن نمایندگی در کشورهای هدف را برخی از معیارهای انتخاب واحدهای نمونه صادراتی برشمرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۰ نفر از صاحبان این صنایع دارای کارت بازرگانی هستند و در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند.

متین اظهار داشت: سفال و سرامیک، کشمش، چینی آلات بهداشتی، سیمان و فرآورده های لبنی بیشترین محصولات صادراتی همدان به کشورهای دیگر محسوب می شود.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند به سامانه اختصاصی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی https://e.tpo.ir مراجعه و نام نویسی کنند.

صادرکنندگان برتر در ۲۹ مهر روز ملی صادرات تجلیل می شوند.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.