به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سردار غلامرضا سلیمانی که در آیین چهارمین سالگرد شهادت سرلشگر حسین همدانی در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: انقلاب اسلامی با دست خالی و با تکیه بر نیروی ایمان، معنویت و راهبرد "مقابله خون بر شمشیر" نه تنها رژیم پهلوی بلکه سران استکبار جهان را در هم شکست.

سردار سلیمانی با اعلام اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها باعث سرنگونی رژیم پهلوی شد بلکه در فضای بین‌المللی پیروزی هایی بسیاری را رقم زد که مهمترین آن بر هم خوردن هندسه قدرت در جهان بود، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب فشارهای داخلی و خارجی آغاز و جنگ هشت ساله نیز به این ملت تحمیل شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: امام راحل با تکیه بر مردم انقلابی و فرهنگ عاشورا ، نبرد عاشورایی را شکل داد و با حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح و با مدیریت الهی ولایت فقیه تهدیدات را مدیریت کرده و تجاوز صدام به ایران را به گنجینه تمام نشدنی و فرصت قدرت ساز تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بعد از رفع حصر خرمشهر دنیا دانست که در ایران یک نظام سیاسی مترقی و مبتنی بر قانون اساسی شکل گرفته است، افزود: چهل سال گذشته پر از شکست های پی در پی استکبار جهانی به ویژه آمریکا در برابر ملت ایران است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: نه تنها آمریکا و حامیان آنها تاکنون پیروزی کسب نکردند بلکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، متحمل شکست های مختلف در چهل سال دوم انقلاب نیز خواهند شد.

وی گفت: اعتراف های موسسات مطالعات راهبردی آمریکا و اروپا و مقالات آنها حاکی از این است که سیاست دنیای سلطه در برابر ملت ایران شکست خورده است و این شکست ها مدیون ایثارگری و فداکاری رزمندگان است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ملت ایران در سایه فداکاری شهدا و اسوه های صبر، ایثار و فداکاری نظیر شهید همدانی ، تبدیل به یک الگو شده است و مسئولان دیگر کشورها ایستادگی ملت ایران را تمجید می کنند.

وی تاکید کرد: در سایه مدافعان حرم و شهدای بزرگواری همچون شهید همدانی، ناتو از سوریه عقب نشینی کرد.

سردار سلیمانی با یادآوری اینکه روزی تنها درصد کمی از کشور سوریه دست سوری ها بود، اظهار داشت: داعش تقریبا اکثر مناطق این کشور را در اشغال خود داشت، ولی در سایه فرهنگ و تفکر بسیجی و عاشورایی، نه تنها محور مقاومت به پیروزی رسید بلکه ناتو از دستیابی به اهداف خود در ناحیه غرب آسیا بازماند.

لازم به ذکر است، چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر شهید حسین همدانی، عصر دوشنبه با شکوه هرچه تمامتر در حسینه امام خمینی(ره) شهر همدان و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سرلشگر شهید حسین همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست، که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق وی در لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس به وی اهداء شده است.

سردار حسین همدانی آخرین مأموریتش، دفاع از حریم مطهر حضرت زینب(س) و کمک به مردم سوریه برای رهایی از دست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش بود که در همین راه شهد شهادت را نوشید و در سن 61 سالگی پس از سال‌ها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، ندای حق را لبیک گفت و در تاریخ 16 مهرماه 94 به فیض عظیم شهادت نائل گردید.

پیکر این شهید بزرگوار در تاریخ 19 مهرماه 94 در تهران تشییع و برای خاک‌سپاری به زادگاهش همدان انتقال و در کنار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1271748
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.