علیرضا حسن پور روز دوشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا بیان کرد: میزان محکومیت قاچاقچیان مهم و سرشناس ۲.۳ برابر و میزان وصولی این پرونده ها ۲.۷ برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: ورود تمامی پرونده‌های قاچاق ۱۸ درصد و میزان محکومیت ها ۱۸.۴ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: افزایش ۱۰.۴ برابری کشف کالای قاچاق در سطح عرضه و افزایش ۱۵.۱ برابری میزان محکومیت آن، از دیگر دستاوردهای تعزیرات در ۶ ماهه نخست سالجاری است.

حسن پور همچنین از کاهش ۱۳ درصدی متوسط زمان اجرای پرونده های قاچاق و افزایش ۲۸ درصدی وصول پرونده های قاچاق خبر داد.

وی بیان کرد: جلب محکومان قاچاق و پرونده‌های صنفی به صورت ویژه و آموزش ضابطان دادگستری در مرکز استان و شهرستان ها توسط مدرس تعزیرات حکومتی پیگیری می شود.

مدیدکل تعزیرات حکومتی همدان خواستار اهتمام و همکاری در رسیدگی سریع و قاطع و اجرای احکام صادره شد و گفت: رصد و شناسایی اموال و دارایی های محکومان قاچاق، تخلفات مهم صنفی و پرونده های تعهدات ارزی مورد تاکید است.

حسن پور خواستار برخورد قاطع با خودروهای حامل کالای قاچاق که علاوه برتهدید اقتصادی امنیت جاده ها را نیز به خطر انداخته اند، شد.

قاچاق سیگار زیر دستمال کاغذی

 مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: فردی که اقدام به قاچاق سیگار با پوشش بار دستمال کاغذی کرده بود به پرداخت جریمه محکوم شد. 

حسن پور درباره جزییات این پرونده بیان کرد: یک قاچاقچی اقدام به جابجایی ۳۹۳ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال کرده بود.

وی اضافه کرد: متهم برای عملی کردن نقشه خود ، سیگار قاچاق را زیر بار دستمال کاغذی جاسازی و به مقصد همدان حمل می‌کرد که در گلوگاه شهید زارعی در دام پلیس گرفتار شد.

حسن پور ادامه داد: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مستقر در گلوگاه شهید زارعی همدان پس از تحقیقات و احراز تخلف ، متهم را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد. 

ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در نیمه نخست امسال یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال است که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

۷۵۲۶ /۲۰۸۷                         

                              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.