سردار مظاهر مجیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: مهمترین عامل پیروزی در جنگ هشت ساله وجود روحیه مجاهدت و مدیریت جهادی بود.

وی تاکید کرد: نبود روحیه مجاهدت حلقه مفقوده نظام جمهوری است و در برخی موارد نبود این روحیه ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

فرمانده سپاه استان همدان با بیان اینکه برای رفع مشکلات و مسایل حوزه فرهنگی و اقتصادی باید دوباره به مدیریت جهادی بازگشت ادامه داد: همچنین برای تحقق این امر نیازمند استفاده از مدیران جهادی و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب هستیم.  

سردار مجیدی گفت: نتیجه جنگ برای این ملت رسیدن به شعار "ما می توانیم روی پا خود بایستیم" بود که باید از این شعار برای پیشبرد بیانیه دوم انقلاب استفاده کرد. 

وی با تاکید بر ضرورت ولایت پذیری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در صورت مواجهه با سختی در جنگ به امام راحل مراجعه کرده و ایشان برای آنها تعیین تکلیف می‌کردند. 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: آنهایی که خود اجتهادی می‌کنند و نگاه به غرب دارند نباید برای ما تعیین تکلیف کنند.

سردار مجیدی بیان کرد: حضور مردم در صحنه ها لازم و ضروری است بنابراین از مردم درخواست داریم همانگونه که از جنگ پشتیبانی کردند برای استمرار انقلاب نیز حضور داشته باشند.

وی یادآوری کرد: رشادت‌های مردم همدان و نیروهای سپاه و ارتش به ویژه پایگاه هوایی نوژه این استان در هشت سال دفاع مقدس بی بدیل است.

فرمانده سپاه استان همدان افزود: نیروهای مسلح در دفاع مقدس با انجام عملیات‌های چریکی و نامنظم به ارتش عراق ضربه زدند همچنین رژیم بعثی با عملیات های مشترک سپاه و ارتش به زانو درآمد.

سردار مجیدی اضافه کرد: ایران در اوایل جنگ امکانات دفاعی و نیروی منسجم نداشتند با این وجود رزمندگان سپاه و ارتش با یک کار اطلاعاتی و شناسایی عقبه دشمن با استفاده از تاریکی شب به آنها تهاجم کرده و خرمشهر را پس از ۱۹ ماه آزاد کردند. 

وی ادامه داد: مرور قطعنامه های صادر شده در جنگ نشان می دهد که اولین قطعنامه ۶ مهر سال ۵۹ صادر شد و سازمان ملل از جنگ به عنوان اختلاف یاد برد و متجاوز را تعیین نکرد. 

سردار مجیدی گفت: سازمان ملل بعد از یک سال و نیم سکوت قطعنانه دوم را صادر کرد بعد از عملیات خرمشهر قطعنامه صادر کرد علت سکوت یک و نیم ساله این بود که ایران در خاک خودمان می جنگید و دو کشور مسلمان روبروی هم ایستاده بودند.

وی ادامه داد: قطعنامه های بعدی بعد از پیروزی ها ایران در جنگ و عملیات های مختلف صادر شد چرا که می خواستند ارتش صدام را حفظ کنند. 

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.