جینگ فنگ (JIAN Feng) روز دوشنبه در نشست های جهانی راه ابریشم در همدان اظهار داشت: ۲۴ اثر ملی و فرهنگی ایران در فهرست میراث یونسکو ثبت شده و شریک مهمی برای ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران از استانداردهای بالایی در میراث یونسکو برخوردار است و جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۸ و چشم انداز باستانی ساسانی از منطقه فارس در ۲۰۱۹ میلادی در فهرست جهانی به ثبت رسید.

جینگ فنگ بیان کرد: همچنین ایران شریک فعال در کمیته هماهنگی میراث جهانی است و میزبانی این نشست جهانی راه ابریشم در همدان افتخار ارزنده به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جاده ابریشم نمونه مصداق عالی از میراث گنجینه‌های مخفی میراث جهانی است، گفت: میراث جهانی نقش کلیدی برای معرفی و ثبت میراث فراملی و زنجیره ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم دارد.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو افزود: امروزه برآیند ثبت ها و معرفی های فراملی زنجیره ای میراث جهانی موفق و مطلوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده سازی و آماده سازی ثبت جهانی کشورهای امتداد جاده ابریشم از اهداف مهم به شمار می رود و در سال های اخیر نیز با نشست های مختلف توانسته ایم دستاوردهای مهمی را به دست آوریم.

در این اجلاس که از امروز آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور می‌یابند.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.