حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در  کنفرانس جهانی راه ابریشم در همدان افزود: اقتصاد تک محوری برای همه دنیا هزینه های فراوانی ایجاد کرده است و راه ابریشم می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت و خارج شدن اقتصاد تک محوری باشد.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی دچار تحریم هایی شده است که منطق ،پشتوانه عقلی و عقلایی ندارد اظهار داشت: راه ابریشم باید از تک بعد بودن اقتصاد دنیا جلوگیری کند و زمینه ساز رشد متوازن در دنیا باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما اهل تعاملات اقتصادی هستیم گفت: ایران می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی در دنیا باشد و  منطق جمهوری اسلامی مبتنی بر تعاملات عقلانی و منطق دینی است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی اقتصادی همه کشورهای این مسیر شرایط رشد اقتصادی به صورت متوازن ایجاد شود تاکید کرد: ما خواهان عدالتی که ندای واحد بشری است هستیم.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: فرهنگ کشور ایران  یک فرهنگ اسلامی است و معتقدیم فرهنگ جمهوری اسلامی فرهنگی است که با فطرت بشری همخوانی دارد و عقل بشری آن را پذیرا می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شاید زبانها فرق می‌کند اما داده های درونی مشترک است عنوان کرد: همگان عدالت و انسانیت را پذیرا هستیم و ما با داشتن فرهنگ و دین اسلام ادعا داریم اگر زمینه ها فراهم شود که مردم دنیا آموزه های دینی ما را بشنوند همگان قبول خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اما فضای رسانه ای نیروها و قدرت ها اجازه نمی‌دهد این ندای حق به گوش همگان برسد چون منافع آنها به خطر می‌افتد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ابراز امیدواری کرد: در گردشگری بتوانیم به همه مردمی که به ایران سفر خواهند کرد فرهنگ خود را القا کنیم.

در این اجلاس که از امروز آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور می‌یابند.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.