فرماندار تویسرکان در این جشنواره گفت: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید گردو ، مبل و منبت در کشور است و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های گردو در آن وجود دارد.

سید رسول حسینی افزود: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بافنده فرش دستباف در تویسرکان فعال هستند.

وی با بیان اینکه  هفت هزار و ۶۰۰ نفر در کارگاه های صنایع مبل و منبت این شهرستان فعالیت دارند افزود: جشنواره ملی گردو و مبل و منبت نقطه عطفی برای ایجاد بهره وری حداکثری از قابلیت‌های متنوع شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف و شناساندن آنها به همه مردم ایران زمین است.

فرماندار تویسرکان اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه جانبی عرضه محصولاتی همچون گردو، صنایع مبل و منبت، فرش دستباف، سوغات تویسرکان و تولیدات بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در حال برگزاری است ادامه داد: گردوی تویسرکان به لحاظ مرغوبیت علاوه بر داخل کشور از شهرت و کیفیت جهانی برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه جشنواره ملی گردو با هدف معرفی ظرفیت‌های متنوع شهرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار شده است افزود: شهرستان تویسرکان بیش از ۲۲۱ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری دارد اما تاکنون آن گونه که باید این قابلیت ها به مردم ایران معرفی و بهره وری حداکثری از آنها ایجاد نشده است.

وی افزود: توسعه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های ویژه شهرستان تویسرکان مانند گردو، فرش دستباف و صنایع مبل و منبت یکی از مهمترین محورهای توسعه این شهرستان به شمار می رود که باید نهایت بهره وری را از آنها ایجاد کرد.

تویسرکان با داشتن بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.