مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان عصر چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: این بسته ها با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال و در راستای اجرای نیت واقفان بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام رضا حاجی‌زین العابدینی یادآوری کرد: از میان بسته های یاد شده، سه هزار بسته در راستای اجرای امینانه واقف بزرگ ملایری شادروان سیف‌الدوله در این شهرستان در حال توزیع است. 

وی ادامه داد: بسته‌های مهر تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و معرفی آنان به اوقاف و امور خیریه توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، شهرستان ملایر را در حوزه وقف و کمک به نیازمندان به ویژه در حوزه آموزشی پیشتاز ارزیابی و اضافه کرد: این طرح امسال برای هفتمین مرحله در سطح شهرستان ملایر اجرا می‌شود و اقلام مورد نیاز و نوشت افزار در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز در این آیین گفت: افزون بر پنج هزار دانش آموز نیازمند و بی‌بضاعت در سطح استان شناسایی و برای دریافت بسته‌های مهر تحصیلی به اوقاف و امور خیریه معرفی شدند.

محمد پورداود افزود: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در مدارس این استان مشغول تحصیل می‌شوند که از این تعداد ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۲۵ هزار تن در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نظر تامین نیروی انسانی در استان مشکلی نداریم بیان کرد: امسال حدود ۸۰۰ نیرو کمبود داشتیم که تا اول مهر و بازگشایی مدارس این تعداد تامین می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در این آیین گفت: بسته‌های مهر تحصیلی همانند سال‌های گذشته بین سه هزار دانش‌آموز نیازمند این شهرستان توزیع می‌شود و هدف ما افزایش این تعداد بسته طی سال‌های آتی است.

پژمان جعفری افزود: از این تعداد ۳۵۰ بسته بین دانش‌آموزان بخش سامن، ۴۵۰ بسته بخش جوکار و مابقی بین دانش‌آموزان نیازمند ابتدایی و متوسطه بخش مرکزی ملایر در حال توزیع است.

وی یادآور شد: برای تهیه سه هزار بسته مهر تحصیلی پنج میلیارد ریال از محل نیت واقف ملایری سیف‌الدوله هزینه شده است.

جعفری گفت: ملایر از سال ۱۳۹۲ آغاز کننده طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور بود که در این رابطه جزء شهرستان‌های پیشگام این طرح در کشور است.

طبق گزارش سه منطقه آموزش و پرورش این شهرستان، بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند در ملایر، یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند در منطقه آموزشی جوکار و ۸۵۰ دانش‌آموز نیازمند در منطقه سامن شناسایی شده است.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.