به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی راه و شهرسازی همدان، حسن ربانی ارشد در بازدید از کریدور شمال استان همدان و طرح کنار گذر رزن اظهار داشت: کریدور شمالی همدان به طول ۸۱ کیلومتر از چهار شهرستان فامنین، درگزین، رزن و کبودر آهنگ عبور می کند و آزادراه همدان-ساوه را به شیرین‌سو - زنجان متصل می‌کند.

وی افزود: این طرح با عنوان ساخت باند جدید اصله - کاج - قروه درگزین - رزن - دمق - اورقین مشخص شده که ۱۳.۵ کیلومتر آن در فامنین، ۱۳.۵ کیلومتر در درگزین، ۴۹ کیلومتر در رزن و پنج کیلومتر نیز در کبودرآهنگ واقع شده‌است.

وی افزود: این طرح از مهمترین طرح‌های شهرستان رزن است که بهره برداری از آن نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و توسعه اقتصادی این شهرستان دارد و آزاد راه همدان- ساوه را به شیرین سو- زنجان متصل می‌کند.

ربانی ارشد یادآورشد: حدود ۱۴.۵ کیلومتر این طرح در سال های قبل به بهره برداری رسیده و در حال حاضر نیز نزدیک به ۱۰ کیلومتر آن زیر نظر دو شرکت پیمانکاری و با اعتبار بیش از بر ۲۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای این طرح نزدیک به ۸۷ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۳.۵ میلیارد ریال به آن تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در بازدید از طرح کنار گذر رزن نیز گفت: این طرح در دو قطعه به طول ۹ کیلومتر توسط دو پیمانکار در دست اجرا است که در صورت رفع معارض و تملک زمین، ادامه اجرای طرح به آسانی انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: بهره برداری از این طرح، بار ترافیکی وسایل نقلیه سنگین را به بیرون  شهر منتقل می‌کند و باعث روان شدن ترافیک و کاهش تصادفات خواهد شد.

ربانی ارشد افزود: اعتبار امسال این طرح ۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده‌است.

همدان یکی از استان‌های مهم غرب کشور است که علاوه بر عبور مسیر آزاد راه کربلا، مسیر ارتباطی چهار استان غربی با مرکز کشور نیز از این استان می‌گذرد.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.