محسن جهانشیر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیرساخت‌های حرفه ای در سطح  ورزش استان وجود دارد و بر این اساس توانایی برگزاری رقابت‌های مهم بین‌المللی را داریم.

وی اضافه کرد: شهریورماه ورزشی را در همدان شاهد هستیم و در این روزها میزبانی های مختلف از جمله شطرنج بین المللی ابن سینا، مسابقات بین المللی سوارکاری، سنگنوردی باشگاه های کشور و مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا را در حال برگزاری داریم.

جهانشیر خاطرنشان کرد: کمتر استانی قابلیت چنین میزبانی های مهم ملی و بین المللی را دارد به ویژه اینکه توانسته ایم نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای میزبانی نوجوانان جلب کنیم.

وی افزود: مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا در گروه ایران با تامین اعتبارتوسط فدراسیون و ای اف سی به میزبانی همدان برگزار می‌شود و هدف ما از این میزبانی تقویت توریسم ورزشی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و برگزاری مسابقات دیدنی و جذاب است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر رونق توریسم ورزشی در این استان گفت: این رویکرد را در تمامی رشته های ورزشی فعال کرده ایم به ویژه اینکه در سطح بین الملل با میزبانی های مهم بتوانیم ظرفیت های استان را بیش از پیش در جهان معرفی کنیم.

وی افزود: در فوتبال مقدماتی آسیا بیش از ۱۲۰ میهمان خارجی اعم از اعضای تیم های شرکت کننده و عوامل اجرایی ای اف سی را پذیرا هستیم.

جهانشیر با اشاره به اینکه سعی شده مسابقات به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش شود، گفت: ورزشگاه ها براساس استاندارد ای اف سی تجهیز شده و مشکلی بابت تمرین و مسابقه تیم ها وجود ندارد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال نوجوانان قهرمانی آسیا در دو منطقه غرب (۲۵ تیم) و شرق (۲۲ تیم) برگزار می‌شود.

بر اساس قرعه کشی انجام شده تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه سوم مسابقات میزبان تیم‌های افغانستان، فلسطین و مالدیو خواهد بود، ضمن اینکه دیگر تیم‌ها نیز در ۱۰ گروه به رقابت خواهند پرداخت.

برترین تیم‌های ۱۱ گروه این مسابقات به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی می‌شوند و از میان برترین تیم‌های دوم گروه‌ها نیز، چهار تیم به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

مسابقات گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه جاری به میزبانی شهر همدان برگزار می شود.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.