محمودرضا عراقی روز یکشنبه در نشست خبری همایش بین المللی راه ابریشم اظهار داشت: معرفی هرچه بیشتر و برجسته سازی آثار تاریخی این استان محور میزبانی از همایش جهانی راه ابریشم است.

وی بیان کرد: مطرح شدن نام همدان به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در جهان مهمترین هدف ما در برگزار این همایش است تا بتوانیم شرایط ثبت جهانی آثار تاریخی این شهر را فراهم سازیم.

عراقی افزود: متولیان اجرایی همدان باید از این میزبانی نهایت استفاده را داشته باشند به ویژه اینکه نشست های کارشناسی با حضور اعضای یونسکو و جاده ابریشم در قالب این همایش برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از میهمانان این همایش عضو کمیسیون ثبت جهانی هستند که باید از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر آثار تاریخی شهر همدان استفاده شود.

عراقی اضافه کرد: در این نشست ها باید ذهن اعضای کمیسیون ثبت جهانی را نسبت به آثار تاریخی و گردشگری همدان آشنا کرده و فقط به ثبت تصویر و بازدیدهای کوتاه مدت اکتفا نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: مطرح شدن نام همدان در عرصه جهانی بسیار حایز اهمیت است به ویژه اینکه قرار است رئیس سازمان یونسکو نیز در این همایش حضور یابد.

وی یادآور شد: دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز یکی از سخنرانان این همایش است و برای مشخص شدن سایر سخنرانان نیز در حال رایزنی هستیم.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.