حبیب مومیوند روز یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان بیان کرد: در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان درصدد انعقاد تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش بوده و در مکاتبه با روسای دانشگاه بوعلی و آزاد برنامه‌هایی با محوریت پیشگیرانه، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: همچنین با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به منظور تهیه فیلم، انیمیشن و کارهای مختلف پیشگیرانه با هدف انتقال آثار مخرب قاچاق کالا با زبان فرهنگ و هنر  رایزنی صورت گرفته است.

مومیوند افزود: در حال حاضر نگرش جامعه نسبت به افرادی که با قاچاق کالا به کسب و کار می‌پردازند همانند مواد مخدر، منفی نیست در حالیکه باید نادرست و غیرشرعی بودن درآمد حاصل از این فعالیت در جامعه نهادینه شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز گفت: ۶ ماهه نخست سالجاری ۹۵۹ پرونده قاچاق کالا در این سازمان پس از یک هزار و ۹۹۰ مورد بازرسی تشکیل شد.

علیرضا شجاعی ارزش پرونده های متشکله را بیش از هفت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مهمترین کالاهای کشف شده در سالجاری شامل آرایشی بهداشتی، دارو، کود و سم کشاورزی بوده است. 

وی ادامه داد: یک ماهه مرداد سالجاری نیز ۳۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک میلیارد و  ۵۶۹ ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ۶ ماهه سالجاری ۱۸ دوره آموزشی درباره قوانین، سامانه جامع انبارها و آموزش پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا برای نهادهای مختلف از جمله اصناف برگزار شده است.

شجاعی بیان کرد: همدان برای هشتمین سال متوالی رتبه دوم خود را از نظر تعداد انبارها پس از تهران حفظ کرده و هم اینک ۹۱۶ انبار فعال در این استان وجود دارد که به صورت مستمر رصد و پایش می شوند.

وی تاکید کرد: تمامی انبارها مکلف به اعلام موجودی و اعلام بار نیستند بلکه باید میزان موجودی ۱۶۰ قلم اساسی اعلام شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: با وجود اینکه طبق شیوه نامه ها، صدور بارنامه بدون کد برای کالاهای اساسی ممنوع است اما هم اینک شرکت های باربری این را انجام می دهند.

شجاعی ادامه داد: گندم، حبوبات و مواد غذایی که کالاهای اساسی هستند با کدهای صوری و کد یک صادر می شوند. 

۷۵۲۶/۲۰۸۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.