عزاداران حسینی در قالب هیات های مختلف مذهبی با مرثیه سرایی، سینه زنی اشک ماتم ریختند و صحنه پرشور عزاداری شهید مظلوم دشت کربلا را به تصویر کشیدند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امروز دوشنبه مصادف با روز تاسوعای حسینی در جای جای استان شهید پرور همدان هیات های سینه زنی و زنجیرزنی به راه انداخته و با شور حسینی، شعور دینی و مذهبی خود را به نمایش گذاشته اند.

امروز تمامی مناطق استان همدان سیاهپوش است و عاشقان اهل بیت(ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در هیات های عزاداری اوج ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

طبق اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان آیین های مذهبی تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان همدان با حضور عزاداران حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر خبر داده که ۸۵ بقعه استان میزبان آن است.

حجت الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه در ۴۰ بقعه آئین سخنرانی، مداحی و مدیحه سرایی برگزار می شود اظهار داشت: ۱۸ بقعه متبرکه نیز در نقاط مختلف استان میزبان طرح "لبیک یا حسین" هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۳ ایستگاه صلواتی در شهرهای مختلف استان برپا شده و بر اساس نیت واقفان اقلامی را بین عزادان و عاشقان حسینی توزیع می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان اظهار داشت: ۲۰ بقعه متبرک استان مجری آئین عزاداری نهم و دهم محرم هستند و نماز ظهر عاشورا نیز در این اماکن با حضور جمعیت عزادار اقامه می شود.

نظیر چنین مراسمی همزمان در سراسر نقاط استان همدان و در شهرستان های ملایر، تویسرکان، نهاوند، رزن، بهار، کبودراهنگ، اسدآباد، فامنین و درگزین در حال برگزاری است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.