حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز برخی هیات‌ها ناخواسته به خانواده‌ها آسیب می‌زنند چرا که پدر خانواده به طور مداوم در هیات‌ها شرکت کرده و توجهی به خانواده خود ندارد و در این فضا به‌مرور زمان روابط عاطفی بین زوجین و والدین و فرزندان تحت‌الشعاع قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: روضه های خانگی از پایگاه های مهم در ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی و از سنت های خوب و تاثیر گذار در جامعه است و آثار تربیتی و اخلاقی در جامعه برجای می گذارد.

وی اضافه کرد: تکیه گاه بسیاری از روایات این است که روضه ها را به منازل خود ببرید چرا که بزرگان و علمای ما همواره بر برقراری روضه ها در منازل تاکید داشته و این سیره و سفارش امام صادق (ع) را خود نیز عمل کرده و می‌کنند. 

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه رفتن به سمت اجتماعات خانوادگی علاوه بر آثار و برکات فراوان، ارتباطات خانوادگی را نیز احیا می کند افزود: در این خانواده‌ها برای استحکام ارتباطات، بسیاری از مسائل در درون خانواده‌ها حل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید این اجتماعات را تقویت کرده و به‌طور هوشمندانه توسعه دهیم تاکید کرد: گاهی ارتباطات عاطفی خانواده‌ها مانع بروز بسیاری از مشکلات و معضلات شده و از آسیب‌های بسیاری پیشگیری خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: در برگزاری جلسات خانگی روضه‌ها که به صورت چرخشی در بین خانواده‌ها برگزار می‌شد، غفلت شده است که باید این کوتاهی جبران و آیین یاد شده احیا شود.

حجت الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: در همین راستا اجتماعات بزرگی در جهت اقامه عزا و نشر معارف اهل‌ بیت (ع) ایجاد شده که کارکرد بالایی هم دارد، اما نباید مخل اجتماعات خانگی و مایه حذف آن‌ها شود.

وی به آسیب‌های ناشی از برگزاری جلسات روضه‌های خانگی نیز اشاره کرد و گفت: در روضه‌های خانگی برخی به خرافات دامن می‌زنند اما هیچ‌یک از این‌ها نباید منجر به حذف این محافل شود، بلکه باید آن‌ها را اصلاح کرد.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.