مهرداد نادری‌فر روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد صیانت حقوق شهروندی همدان بیان کرد: به دنبال ابلاغ وزارت کشور به ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان ها، دستگاه های اجرایی در حوزه گسترش عفاف و حجاب و حقوق شهروندی مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: کار بازرسی از دستگاه‌ها از ۱۵ تیر آغاز شد و تا ۲۵ مرداد ادامه داشت و این تیم‌ها اقدام به بررسی مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی درباره راهکارهای گسترش عفاف در جامعه کردند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه ۲۵ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب مسولیت دارند بیان کرد: برنامه ۹ گانه ستاد حقوق شهروندی نیز در این بازدیدها بر اساس فرمت و فهرست‌های تهیه شده توسط وزارت کشور بررسی و امتیاز دهی شد.

نادری‌فر افزود: هشت تیم در مرکز استان و ۱۰ تیم در شهرستان‌ها برای انجام بازرسی فعال شدند که در این طرح ۳۰ نفر در مرکز استان و ۳۰ نفر در شهرستان ها همکاری داشتند.

وی ادامه داد: ۱۴۶ سازمان و دستگاه دولتی در مرکز استان و ۳۸۲ دستگاه در شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند که بر اساس نمره و امتیازها دستگاه برتر در این زمینه انتخاب می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: دستگاه هایی با نمرات ضعیف شناسایی شدند و این موضوع به مدیران دستگاه‌ها اطلاع رسانی می شود تا نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
نادری‌فر یکی از اولویت های ستاد صیانت را تهیه شناسنامه اجتماعی مناطق مختلف در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با توجه به تنوع فرهنگ‌ها و اعتقادات دینی مردم هر منطقه و برنامه‌ریزی با هدف تقویت فرهنگ عفاف متناسب با آداب رسوم آنها دانست.

وی افزود: ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معرف و نهی از منکر نیز کار نظارت بر عفاف و حجاب را عهده‌دار هستند که این نهادها با ستاد صیانت تجمیع شده و یک تیم بازرسی با حضور نمایندگان این دستگاه‌ها تشکیل شد.

نادری‌فر، همدلی و انسجام بخشی به کار و صرفه جویی در وقت را از مزیت های تجمیع این دستگاه‌ها و تشکیل یک تیم بازرسی دانست.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.