محمد پورداود روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش همدان افزود: به منظور تجهیز مدارس استان به نمازخانه های استاندارد، امسال نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز آموزش و پرورش را در تجهیز نمازخانه مدارس یاری کرد، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته در ۱۹ منطقه آموزش و پرورش استان، هفته ای ۲ روز ائمه جمعه با حضور در مدارس به شُبهات دینی دانش آموزان پاسخ می دادند که این موضوع در سال تحصیلی جدید نیز اجرا می شود.

پورداود با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر آیات قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) است، عنوان کرد: در این سند مفاهیم ارزشمندی چون حیات طیبه، هویت ایرانی - اسلامی  و مدرسه صالح نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های مرتبط آمادگی لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس دارند، بیان کرد: شهرداری، نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و دیگر دستگاه های خدمات دهنده آمادگی خود را اعلام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نقاط پر ترافیک شهرها را شناسایی کرده است و آمادگی مدیریت ترافیک اطراف مدارس را دارد.

وی تاکید کرد: امسال نظارت بیشتری بر روی سرویس مدارس صورت می گیرد و از همان روز اول برچسب خودروهای مربوط توسط راهنمایی و رانندگی بررسی می شود.

پورداود ادامه داد: طرح کنترل واحدهای اطراف مدارس نیز امسال جدی تر توسط نیروی انتظامی صورت می گیرد.

پیش بینی می شود برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نزدیک به ۲۹۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل کنند.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.