وحید علی ضمیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال در شهر با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شهرداری همدان، فضایی متفاوت خواهد بود.

وی اظهار داشت: از اقدامات این ایام، تبلیغات ویژه محرم بر روی تلویزیون‌های شهری و تخصیص همه پایه بنرهای شهر به هیأت‌ها برای نصب بنرهای مذهبی، نصب ۲۰ هزار متر ریسه پرچم مشکی در شهر، نصب نمادهای نوری و نمادهای متناسب ایام محرم در شهر، همچنین فضاسازی و سیاه‌پوش کردن تمامی میادین، معابر اصلی و پل‌ها است.

علی ضمیر با اشاره به آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری و نظافت شهر در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان مطابق سال‌های گذشته گفت: شهرداری همدان به پاک‌سازی، نظافت و رفت و روب اطراف هیات ها، تکایا و مساجد به صورت مستمر و جمع آوری خاک و نخاله می‌پردازد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: پیشبینی کیسه‌های بزرگ ویژه پسماند برای این ایام از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در کمترین زمان ممکن ظروف حاصل از نذرهای توزیع شده در بین عزاداران حسینی جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این ایام و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش کامل هستند، ادامه داد: گروه‌های عملیاتی این سازمان در این ایام به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا در نقاط حادثه خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی مستقر و در صورت نیاز به خدمات رسانی می‌پردازند.

علی ضمیر اظهار داشت: آماده سازی، کنترل و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و صدور مجوز تکایا در پارک‌های شهر نیز از جمله مواردی است که توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی تمامی فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار «شهروند» نیز با نصب بنرهای تسلیتی و عزاداری انجام شده و از مراجعه کنندگان در این فروشگاه‌ها با توزیع شربت پذیرایی صورت می‌گیرد.

علی ضمیر با اشاره به درخواست‌های هیأت‌های مذهبی به‌منظور برپایی ایستگاه‌های صلواتی گفت: یک رسم بسیار زیبای عزاداران برپایی ایستگاه‌های صلواتی است و هیأت‌های مذهبی می‌توانند در صورت دریافت مجوز از مدیریت خدمات شهری شهرداری برای برپایی این ایستگاه‌ها اقدام کنند و شهر همدان به گونه‌ای برای ایام محرم فضاسازی شود که شکوه محرم نمایان شود.

وی از دوستداران طبیعت خواست: با توجه به پخش نذورات در ظروف یک ‌بار مصرف پلاستیکی، حد امکان ضمن استفاده نکردن از این ظروف در حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست کوشا بوده و ظروف خود را در خیابان‌ها و معابر رها نکنند تا با این کار پاکبانان را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری دهند.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.