حسن ظفری روز یکشنبه در نشست اعضای شورای مدیریت بحران استان همدان اضافه کرد: به هر متقاصی در مرحله اول ۸۰ کیسه تعلق گرفت همچنین در مرحله دوم نیز ۸۰ کیسه تحویل آنها می شود. 

وی افزود: با توجه به تعمیر کامل (اورهال) دستگاه های ۲ کارخانه سیمان هگمتان و نهاوند در استان همدان و افزایش قیمت حمل و نقل، هم اینک توزیع سیمان با کندی مواجه شده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: روند ساخت خانه های آسیب دیده از سیل استان رو به افزایش بوده و ۴۵ واحد تاکنون آماده بهره برداری شده است.

ظفری یادآوری کرد: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات برای ساخت و ترمیم مسکن های آسیب دیده از سیلاب، سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب پنج هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در این راستا ۹ هزار و ۳۰۳ متقاضی به سیستم بانکی این استان معرفی و چهار هزار و ۹۹۸ متقاضی موفق به عقد قرار داد شدند که بر این اساس کار بازسازی در مرحله اول شروع شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان درباره آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح هایی که در مرحله نخست موفق به دریافت تسهیلات شدند گفت: ۲ هزار و ۹۰۴ واحد موفق به پی کنی، ۲ هزار و ۵۳۶ واحد موفق به اجرای پی و ایزولاسیون و ۲ هزار و ۲۷۱ واحد موفق به عملیات پی سازی شدند. 

ظفری ادامه داد: سیستم سازه ای که برای ساخت واحدهای مسکونی انتخاب شده شامل دیوار چینی، اسکلت فلزی و بتنی مبتنی بر پی های ساختمان است و تاکنون ۶۰۵ واحد موفق به اجرای طرح تا مرحله سقف شدند. 

وی متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۴۲ درصد عنوان کرد و افزود: ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در سه مرحله به حساب استان واریز شده و یک هزار و ۹۳۹ نفر تاکنون به ذی حسابی برای دریافت این تسهیلات معرفی شدند.

ظفری اظهار داشت: تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض احداثی، تعمیری و معیشتی به یک هزار و ۲۵۸ نفر پرداخت شده است.

وی با عنوان اینکه تسهیلات مرحله دوم معادل سه هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال پرداخت می شود اضافه کرد: در مجموع تسهیلات مرحله اول و دوم هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و شامل پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه و یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان افزود: در شهرستان نهاوند، شهرداری به ملک های های قولنامه ای پروانه ساختمانی نمی دهد و مشخص نیست که بین سند با پروانه ساختمانی چه ارتباطی وجود دارد.

ظفری ادامه داد: تعدادی از واحدهای مسکونی دو طبقه نیز در سیلاب خسارت دیدند که برخی بانک ها به انداره ۲ طبقه تسهیلات نمی دهند در حالیکه مرجع تشخیص تعداد طبقات آسیب و خسارت دیده بنیاد مسکن است.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.