در هفته های اخیر مدال آوران دوومیدانی نابینا و کم بینای همدان در رسانه های مختلف از نبود شرایط تمرینی و امکانات مورد نیاز انتقاد کردند و این در شرایطی است که آنها رویداد مهم پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش دارند ضمن اینکه باید آماده حضور در مسابقات جهانی نیز شوند.

بدون تردید ورزش نابینایان یکی از هیاتهای موفق در مدال آوری به ویژه در میادین مهم بین المللی بوده است و در سالهای اخیر به ویژه بازیهای پاراآسیایی جاکارتا که سال قبل برگزار شد، سهم بسزایی در کسب مدال برای کشورمان داشتند.

خیز دونده های نابینا و کم بینای همدان در مدال آوری در شرایطی است که حتی از شانس های کسب مدال در پاراالمپیک توکیو نیز محسوب می شوند.

اختصاص پایگاه قهرمانی برای تمرین نخبه های نابینا

سخنگوی اداره ورزش و جوانان همدان گفت: پایگاه قهرمانی برای تمرین و آماده سازی نخبه های ورزش نابینایان و کم بینایان همدان اختصاص یافت.

حمدالله چاروسایی در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمایت همه جانبه از قهرمانان ورزشی جزو سیاستهای اصلی دستگاه ورزش استان است و برهمین اساس با پیگیریهای لازم توسط محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان، مطالبه این رشته ورزشی حل شد.

وی بیان کرد: در حمایت از قهرمانان هیچ تفاوتی بین نخبه های ورزشی نیست به ویژه اینکه در رشته نابینایان و کم بینایان در سالهای اخیر نتایج مطلوبی حاصل شده است.

چاروسایی اضافه کرد: مدیریت دستگاه ورزش همدان همواره در تلاش برای تامین امکانات مورد نیاز قهرمانان ورزشی برای هموارسازی تداوم قهرمانیها در میادین مهم ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد حمایت ورزش استان در حوزه قهرمانی در میادین بین المللی است، گفت: قهرمانان رشته های مختلف در عرصه بین المللی تحت حمایت ویژه قرار دارند.

سخنگوی اداره ورزش و جوانان همدان با اشاره به تامین نیازهای قهرمانان نابینا و کم بینای این استان گفت: استفاده از تجهیزات پایگاه قهرمانی حق طبیعی نخبه های ورزشی است و برهمین اساس سانس هایی را در طول هفته برای قهرمانان نابینا و کم بینا اختصاص دادیم.

مدال آوران نابینا افتخار ورزش همدان

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: قهرمانان نابینا افتخار بزرگ برای جامعه ورزش همدان هستند و سهم بسزایی در موفقیت ورزش این استان در میادین ملی و بین المللی دارند.

محسن جهانشیر افزود: هیچ تبعیضی بین قهرمانان ورزشی استان وجود ندارد و مدال آوران سرمایه های ارزنده برای ورزش استان همدان هستند و حمایت از آنها را وظیفه خود می دانیم.

وی بیان کرد: ورزشکاران نابینا و کم بینای همدان در سالهای گذشته همواره جزو مدال آوران ارزنده ورزش استان در میادین مهم ملی و بین المللی بوده اند و از جایگاه خاص برخوردار هستند.

جهانشیر خاطرنشان کرد: به همین منظور پایگاه قهرمانی را به قهرمانان این رشته اختصاص داده ایم تا همانند سایر رشته ها بتوانند دوره آماده سازی خود را سپری کنند.

وی افزود: بدون تردید بخشی از موفقیت ورزش استان در میادین بین المللی مرهون تلاش و افتخارآفرینی ورزشکاران نابینا، معلول، جانباز، ناشنوا و بیماران خاص است.

همدان دارای بیش از یکصد ورزشکار نابینا و کم بینا در رشته های مختلف است.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.