حجت الاسلام محمد هادی نظیری روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان با تاکید بر پیدا کردن راهکارهای عملیاتی و اجرایی کردن این بیانیه، اظهار داشت: برنامههایی در خصوص پوشش شبکه های تبلیغی استان تدوین شده و توجه به موضوع خانواده و تحکیم بنیان های آن در راس امور قرار گرفته است.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدارشان با جامعه مداحان عنوان کرد: معظمله در این دیدار بر ایفای نقش مداحان اهل بیت (ع) در بحث خانواده تاکید داشتند و سازمان تبلیغات اسلامی به همین دلیل امسال پویشی تحت عنوان «همسرنوشتیم» را راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه این پویش با هدف ایفای نقش هیات های حسینی در شکل گیری و تحکیم بنیان خانواده شکل گرفته ادامه داد: این پویش در سراسر فضای استان بصورت گسترده راه اندازی شد و ۱۳ گروه از افراد مرتبط با این جریان بصورت تخصصی آموزش دیده اند.

حجت الاسلام نظیری خاطر نشان کرد: بنا داریم که این رویکرد از ناحیه مداحان، مبلغان، مسئولان و متولیان برنامه ها و آیین های عزاداری و دیگر اقشار اثرگذار در این حوزه، در فضای هیات های حسینی استان اجرا شود.

وی با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: دومین رویکرد برنامه های محرم امسال بحث تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و پیدا کردن راهکارهای عملیاتی و اجرایی کردن این بیانیه است که در فضای محرم امسال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بعنوان محور شبکه تبلیغی تعریف شده است.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در بستر بیانیه گام دوم انقلاب باید آحاد جامعه جایگاه خود را در پویایی و ارتقا اهداف نظام اسلامی پیدا کنند خاطرنشان کرد: علت پیش برندگی انقلاب در دهه نخست این بود که همه احساس تکلیف می کردند و شبکه انسانی شکل گرفته بود و هرکسی سهم خود را در انقلاب ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی می تواند مانع شعاری شدن بیانیه گام دوم انقلاب شود چرا که این مسیر باید نیروسازی شده و تقویت مبانی فکری و شکل گیری عناصر لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را در دستور کار قرار داد.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به نقش هیات های مذهبی در جامعه اظهار داشت: اگر هیات ها بستری برای حل مسایل خانواده نباشد، خروجی آن در این حوزه اثرگذار نخواهد بود و این در حالی است که باید هیات ها تحکیم کننده و انسجام بخش فضای خانواده باشند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه هیات های مذهبی باید به سمت و سوی هیات های خانودگی و روضه ها بازگردانده شوند، گفت: نورانیت در خانه و اثر تربیتی در بین اعضای خانواده ۲ اثر مثبت تحقق این هدف است.

حجت الاسلام نظیری اضافه کرد: اگر افراد به صورت خانوادگی در هیات ها حضور پیدا کنند علاوه بر تقویت روحیه اتحاد، همکاری و انسجام در بین اعضای خانواده، بهره برداری کل خانواده از فضای روحانی ایجاد شده را به دنبال خواهد داشت و به دنبال آن اقشار بیشتری به سمت حضور در این محفل ها جذب می شوند.

رسانه چشم بیدار سازمان تبلیغات

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه رسانه ها می توانند چشم بیدار سازمان تبلیغات باشند افزود: رسانه ها تمام فعالیت های این سازمان را بدون کمترین ملاحظات مورد نقد و ارزیابی موشکافانه قرار دهند.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید برای تولید محتواهای عمیق و کارشناسی شده بر اساس مبانی درست و اصولی حوزه های مختلف تلاش کنند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به دغدغه مندی رسانه ها و سازمان تبلیغات برای گسترش ارزش ها و مبانی دینی، اظهار داشت: اگر بخواهیم رویکردهای تبلیغات دینی و جریان سازی فرهنگی را با ابزار رسانه دنبال کنیم، رسانه نقش ممتازی در فضای جامعه ایفا می کنند.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.