بی تردید هر جامعه‌ای برای پیشرفت ناگزیر به استفاده از توان و ظرفیت گسترده زنانشان است و نقش زنان نه به خاطر اینکه نیمی از جمعیت هستند بلکه از این رو که تاثیر عمده ‏ای بر مردان دارند، در جامعه حائز اهمیت است.

زنان نه تنها نیمی از ترکیب جمعیتی جامعه را تشکیل می‎دهند که غفلت از فعالیت نیمی از جمعیت به انجام کارها در جامعه آسیب می‎زند و اگر جامعه‎ای بخواهد پیشرفت کند ناگزیر باید از فعالیت‌های اجتماعی زنان استقبال کند.

در عصر جدید زنان هر یک برای خود، حرفی برای گفتن دارند و در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی دستاوردهای زیادی داشته اند اما در بیشتر موارد این موضوع در رسانه ها انعکاس نمی یابد و به تعبیری دچار فقر بازتاب رسانه ای از موفقیت زنان هستیم.

همین موضوعات زمینه ای شد تا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان امروز شنبه نشستی را با عنوان نشست هم اندیشی با بانوان فعال در حوزه رسانه برگزار کند.

در این نشست بانوان فعال در ر سانه ها با دیدگاه هایی متفاوت گرد هم آمدندتا شاید در نشستی که برای نخستین بار برای رفع مشکلات بانوان با اهالی رسانه تشکیل شده است از دغدغه های خود بگویند.

برخی حاضران در این جمع معتقدند زنان در جامعه دچار آسیب های فراوانی از جمله خشونت، همسرآزاری شده اند که تا این مشکلات با ذکر آمار و ارقام مطرح نشود مشکلات این قشر نیز مرتفع نخواهد شد.

از سوی دیگر برخی مخالف این عقیده هستند و می گویند ذکر این آمارها بذر نامیدی را در جامعه می پاشد و باید با ارایه راهکار و فرهنگسازی مشکلات حوزه های اجتماعی را برطرف کرد.

اما ربیعه علیمحمدی مدیرکل حوزه زنان و خانواده استانداری که کمتر از یکسال است این مسولیت را برعهده گرفته گام های استواری برای رفع مشکلات و دغدغه های زنان برداشته و معتقد است باید علاوه بر بیان مشکلات، توانمندی های زنان را بازگو کرد تا این قشر بتواند از سهم خود در جامعه برخوردار شوند.

او که پای ثابت محافل و جلساتی است که از زنان موفق و کارآفرین تجلیل می شود از زنان دور افتاده در روستاها نیز غافل نشده و برای قدردانی از آنها به روستاهای دور افتاده سفر می کند چرا که معتقد است آنها رکن اصلی خانوده هستند و زنان کارآفرین روستاها را باید ارج نهاد و بوسه بر دستان آنها زد.

 علیمحمدی بانوان رسانه را قشری اثرگذار در جریان‌سازی در اجتماع و آگاهی‌بخشی می داند و معتقد است یکی از مشکلات زنان دیده نشدن فعالیت‌ها و خدمات آنهاست که این خلأ با کمک اصحاب رسانه رفع می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و استانداری همدان خاطرنشان کرد: برخورداری از مجموعه‌ای متمرکز در حوزه رسانه برای معرفی زنان پرافتخار همدان و خدمات آنها از مهمترین دغدغه‌هایی است که باید با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شود.

وی با بیان اینکه دست یاری خود را به سوی رسانه به ویژه بانوان این حوزه دراز می‌کنم گفت: پیشنهاد می‌کنم یک نشریه و یا یک صفحه در رسانه‌ها به نام بانوان و انعکاس اخبار و فعالیت‌های شاخص آنها اختصاص یابد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه این اتفاق به ارتقای وضعیت زنان و عدالت جنسیتی کمک می‌کند اظهار داشت: ایجاد اعتماد به نفس بین بانوان و ارزشگذاری به جایگاه آنها به ویژه در بین دختران تحصیلکرده نکته مهمی است که همه باید دست در دست هم برای تحقق این موضوع تلاش کنیم.

بانوان پرافتخار الوند معرفی می شوند 

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت «بانوی پرافتخار الوند» به منظور معرفی زنان توانمند همدان اظهار کرد: تا پایان سال نسبت به معرفی نزدیک به ۴۰ تن از زنان توانمند در عرصه‌های مختلف از طریق این سایت اقدام می شود.

علیمحمدی با بیان اینکه بانوان می‌توانند نسبت به درج سوابق کاری خود در این سایت اقدام کنند گفت: این اتفاق زمینه‌ای برای شناسایی زنان فعال و توانمند در استان و ایجاد یک بانک اطلاعاتی خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر دختران بیش از ۶۰ درصد قبولی‌های دانشگاه‌ها را دارند، اما کمتر از ۳۰ درصد از شاغلان دستگاه‌ها در این قشر است، بنابراین باید نسبت به ارتقای جایگاه آنها تلاش شود.

علیمحمدی توجه به زنان خانه‌دار، زنان مدیر، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان کارآفرین، زنان روستایی و عشایر و دختران در هر سنی را از مهمترین دغدغه‌های خود عنوان کرد و افزود: نباید این نکته را فراموش کنیم که مهمترین وظیفه زن ایجاد آرامش در خانواده است پس باید این موضوع را هم برای زنان و هم برای مردان تبیین کنیم.

وی استفاده از پست‌های مدیریتی برای بانوان در ارتقای ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی را خواستار شد و افزود: بانوان فعال در حوزه رسانه یک مجموعه به نام «کانون بانوان خبرنگار» تشکیل دهند و از این فضا ضمن ایجاد بستری مطلوب برای فعالیت، زمینه افزایش ضریب سلامت روحی و جسمی خود را دنبال کنند.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.