حسن ظفری روز شنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان ملایر بیان کرد: سهم ملایر از این رقم ۸۱۰ فقره با اعتبار مصوب ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

وی خواستار همراهی بانک ها، گروه های جهادی، دهیاران، سمن ها و سایر بخش ها برای بهره مندی بهتر از این فرصت طلایی شد و افزود: باید در این مدت شاخص بهسازی مسکن روستایی را با استفاده از منابعی که دولت در اختیار قرار داده است، متحول کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به سیلاب های فروردین و تخریب واحدهای مسکونی گفت: به واسطه این بحران هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض در اختیار استان همدان قرار گرفت که سهم شهرستان ملایر از این رقم ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

ظفری ادامه داد: در این زمینه ۹ هزار واحد مسکونی آسیب دید که ۶ هزار واحد آن تعمیری و سهم ملایر احداث یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی است.

وی هدفگذاری بهسازی روستایی استان از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰ را ۲۰۰ روستا عنوان و بیان کرد: سهم ملایر بر اساس این شاخص بهسازی سالانه هشت روستا است که هم اکنون برای ۶۱ روستا اعتبار عمرانی و اجرایی داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان مجموع اعتبارات مصوب طرح های عمرانی سال گذشته را ۲۱۰ میلیارد ریال و میزان تخصیص آن را ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: نمایندگان ملایر از منابع در اختیار ۶۵ میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای این شهرستان کمک کردند.

ظفری صدور سند مالکیت روستایی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در این شاخص عقب هستیم.

وی ادامه داد: هدفگذاری ما طی سه سال آینده چهار هزار فقره در استان است که برش ملایر سالانه صدور ۲۰۰ فقره سند مالکیت است که تاکنون به ۵۰ فقره سند رسیده ایم.

ظفری اظهار داشت: معضل اصلی ما در صدور سند مالکیت روستایی در ملایر اوقافی بودن بخش عمده ای از روستاها است که هر چه توان داریم باید برای افزایش این شاخص به کار گیریم.

نشست شورای اداری شهرستان ملایر

مدیرکل بهزیستی همدان نیز به زیر پوشش بودن حدود ۷۰۰ هزار تن از جمعیت این استان در این نهاد اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۵ درصد از جمعیت استان همدان در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

حمیدرضا الوند بهزیستی را بزرگترین نهاد اجتماعی با بیش از ۱۸۹ وظیفه در عرصه های مختلف دانست و بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید در کنار این سازمان قرار گیرند.

وی به وجود بیش از ۶۰۰ واحد ارائه خدمت در استان و بهره مندی بیش از ۶۰۰ هزار تن از خدمات پیشگیری این سازمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۲۹۱ معلول از خدمات توانبخشی این سازمان بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه هشت شهرستان استان مجهز به ناوگان اورژانس و تمام شهرستان ها مجهز به مرکز مداخله در کاهش طلاق هستند ادامه داد: در حوزه اجتماعی ۱۹ هزار و ۷۴۷ تن تحت عنوان زنان سرپرست خانوار از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

الوند همچنین به مدیریت بیش از ۳۰۵ مهد کودک شهری و روستایی، وجود ۱۶ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، پنج پایگاه خدمات اجتماعی و فعالیت ۱۸ گروه همیار اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد ۴۵ کمپ ترک اعتیاد داریم که ۴۱ کمپ مردانه و چهار کمپ زنانه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن از خدمات پیشگیری از اعتیاد بهره مند شدند ادامه داد: رتبه استان همدان به واسطه همکاری بین دستگاهی از رتبه ۲۶ در سال ۹۵ در حوزه پیشگیری از اعتیاد به رتبه سوم در سال گذشته رسید. 

مدیرکل بهزیستی همدان به کاهش ۱۰ درصدی اعتبار این سازمان در سال ۹۵ با ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار اشاره و بیان کرد: سال ۹۶ رقم اعتبار ما ۴۰ درصد افزایش یافت و حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب کردیم.

الوند به اختصاص ۷۶ درصدی اعتبار این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با حمایت استاندار همدان سال گذشته یکهزار میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشتیم.

وی به ایجاد یک هزار و ۶۸۰ شغل با ۱۴۶ درصد رشد در سال گذشته اشاره و ادامه داد: این سازمان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در ارائه خدمات اجتماعی، رتبه دوم کشوری در پیشگیری از اعتیاد و رتبه نخست در جذب بودجه شد و در حوزه اشتغال جزو چهار استان برتر کشور و در حوزه مسکن جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

در هفتمین نشست شورای اداری شهرستان ملایر طبق ارزیابی شورای ارزشیابی این شهرستان در پنج شاخص، سه دستگاه اجرایی شرکت مخابرات، کمیته امام خمینی (ره) و آموزشکده فنی خوارزمی ملایر صد امتیاز این ارزشیابی را کسب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.