حسین عبدی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تشریح وضعیت تیم ملی نوجوانان برای حضور در مقدماتی آسیا افزود: حریف اصلی ما افغاستان است ضمن اینکه نباید از فلسطین غافل شویم اما در مجموع طبق شناختی که از توانمندی شاگردانم دارم، به دور بعدی صعود خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اسامی تیم ها مهم نیست و اگر این تصور باشد، سخت در اشتباه هستیم.

عبدی اضافه کرد: هیچ بازی را دست کم نخواهیم گرفت و برای ما همه مسابقات مهم و سرنوشت ساز است.

وی یادآور شد: با این حال ما از هم اکنون باید در تدارک بهتر در مرحله دوم مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا باشیم.

تیم عراق محک خوبی است 

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با بیان اینکه بازی شب گذشته با تیم ملی عراق محک بسیار خوبی است، گفت: پیشتر از چند کشور نظیر عمان برای بازی دوستانه دعوت کردیم که بنا به برنامه ریزی آنها امکان دیدار تدارکاتی مهیا نشد و در نهایت تیم ملی عراق درخواست مسابقه داد.

وی افزود: بازی با عراق برای ملی پوشان کشورمان دیداری سنگین بود و بر همین اساس این مسابقه را در قالب ۲ دیدار در اردوی همدان انتخاب کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران اضافه کرد: هدف ما از بازی تدارکاتی با تیم عراق هماهنگی بهتر و رسیدن به آرایش تیمی بود.

عبدی بیان کرد: البته این ۲ مسابقه پایان دیدارهای تدارکاتی تیم ملی نیست و در اردوی بعدی که در تهران برگزار می کنیم، چند بازی دیگر با تیم های داخلی نیز خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پس از اردوی تهران قرار است آخرین مرحله اردوی آماده سازی را در همدان برگزار کنیم و ۲ بازی نیز با منتخبان فوتبال پایه این استان که میزبان مقدماتی گروه ایران در آسیا است، برگزار می کنیم.

بهترین ها در اردوی تیم ملی هستند

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان با بیان اینکه اردوی تدارکاتی در همدان با حضور بازیکنان انتخاب شده جریان دارد، گفت: برای دومین بار است که ۲ تیم منتخب تیم ملی را یک تیم کرده ایم.

وی افزود: در واقع ما ۲ تیم ملی را تشکیل دادیم تا بهتر بتوانیم روی نفرات آنالیز دقیق داشته باشیم و اکنون برگزیدگان این ۲ تیم را در قالب یک تیم در اردو قرار داده ایم.

عبدی اضافه کرد: اکنون بهترین بازیکنان در اردوی تدارکاتی همدان هستند و البته چند بازیکن مصدوم نیز داریم که پس از مداوای کامل قبل از شروع بازی ها در صورت صلاحدید به تیم ملحق می شوند.

وی بیان کرد: با این حال برپایی اردوی تدارکاتی در همدان با حضور فهرستی از بهترین های تیم ملی مطلوب بوده و این گروه از بازیکنان حفظ خواهند شد.

نتایج تدارکاتی مهم نیست

سرمربی تیم ملی نوجوانان با تاکید بر اینکه نتایج تدارکاتی مهم نیست، گفت: هدف ما از این بازی ها آشنایی بازیکنان با شرایط بازی های بین المللی و تقویت میل پیروزی در آنها و نیز رسیدن به آرایش تیمی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون شناخت ۹۰ درصدی از یکایک بازیکنان پیدا کرده ایم اما از نظر آرایش و هماهنگی تیمی در سطح ۶۰ درصد هستیم که تا شروع بازی ها به ۹۰ درصد می رسیم.

عبدی بیان کرد: از همین روز مراحل اردویی تیم ملی را به طور منظم برنامه ریزی کردیم تا بازیکنان ضمن آشنایی از بازی یکدیگر، هماهنگی لازم را پیدا کنند.

وی خوب بازی کردن و تلاش تا پایان مسابقه برای پیروزی را مهمترین فاکتور در بازی های تدارکاتی دانست.

سرمربی تیم ملی افزود: در بازی های دوستان می توان اشکالات را برطرف کرد و کسب نتیجه در بازی های رسمی مهم است.

افراد به ظاهر کارشناس بهتر تحقیق کنند

وی با انتقاد از برخی افراد که تصور کارشناس بودن در حوزه فوتبال پایه تیم ملی دارند، خواست تا پیرامون وضعیت تیم های ملی کشورها در سطح نوجوانان بیشتر تحقیق کنند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: برخی ها مدعی هستند که تیم ملی باید به تیمی نظیر بنگلادش صد گل به ثمر برساند و این تصور ذهنی نشان از ناآگاهی است.

وی اضافه کرد: تمامی تیم ها در اقصی نقاط جهان برای فوتبال پایه سرمایه گذاری خوبی کرده اند و در مسابقات اخیر شاهد بودیم که تیم هایی نظیر افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان روند روبه رشد داشته اند.

عبدی پیرامون شکست یک بر صفر ایران مقابل افغانستان در تورنمت گذشته گفت: با نصف تیمی که در اختیار داریم برابر افغانستان ظاهر شدیم در شرایطی که افغان ها تیمی نیستند که آقایان تصور می کنند.

وی افزود: کشورهای جنگ زده نظیر افغانستان، فلسطین و سوریه که با مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی همراه شد، نسل حرفه ای را در فوتبال این کشورها شکل داده است.

عبدی بیان کرد: در بازی با افغانستان متوجه چند بازیکن شدیم که در آلمان متولد و در آکادمی های حرفه ای این کشور پرورش یافته اند که به سطح فوتبال ملی آنها کمک شایانی کرده است.

سرمربی تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: اکنون فوتبال در اقصی نقاط جهان از آلمان گرفته تا ژاپن و همین افغانستان سرمایه گذاری خوبی را انجام داده اند و دیگر حریف آسان وجود ندارد.

نگاه یکسان نیاز اصلی تیم های ملی

سرمربی تیم ملی خواستار نگاه یکسان به تمامی رده های سنی تیم ملی به لحاظ حمایتی و برنامه ریزی شد و افزود: حمایت فدراسیون تاکنون منطقی و همه جانبه بوده و امیدواریم این شرایط همیشه پایدار باشد.

وی افزود: باید از هم اکنون به دنبال تدارک بهتر برای دور بعدی مسابقات باشیم و از هم اکنون این شرایط مهیا شود.

عبدی با اشاره به اینکه فوتبالیست های نوجوان آینده سازان تیم ملی بزرگسالان هستند، گفت: رفتار، شخصیت و نوع فوتبال بازیکنان از این سن شکل می گیرد.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید پشتوانه سازی قدرتمندی برای تیم ملی بزرگسالان صورت بگیرد و این نسل حفظ و در مسیر درست هدایت و حمایت شود.

همدانی ها یار دوازدهم تیم ملی باشند

عبدی با اشاره به اینکه میزبانی همدان در برگزاری مقدماتی فوتبال آسیا در گروه ایران انتخاب خوبی بود، افزود: البته اگر حضور هواداران را نداشته باشیم، نقص بزرگی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ورزشگاه محل برگزاری بازی ها مدرن و شبیه ورزشگاه های انگلیس است و حسن بزرگ آن نزدیکی سکوها به زمین بوده که کمک شایانی از لحاظ پرصدا بودن تشویق تماشاگران می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: فوتبالدوستان همدانی حضور پرشمار در ورزشگاه داشته و  یار دوازدهم تیم ملی باشند.

عبدی از مسئولان ورزش همدان خواست زمینه حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه را فراهم کنند.

مسابقات گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶سال آسیا از ۲۷ تا ۳۱ شهریور سال جاری با حضور تیم‌های ایران، افغانستان، مالدیو و فلسطین به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.