حسین فضلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح تعهدات بخش کشاورزی شهرستان همدان در سند راهبردی سه ساله استان اظهار داشت: هفت تعهد در سند توسعه این استان بر عهده بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های بخش کشاورزی تولید دانه‌های روغنی است که طبق برنامه راهبردی باید در سال‌جاری در شهرستان همدان ۴۷۱ هکتار دانه‌های روغنی کشت شود.

فضلی اضافه کرد: سال گذشته در همدان ۳۴۰ تن دانه روغنی از ۱۲۰ هکتار از اراضی برداشت شد و امسال کشت دانه‌های روغنی در شهرستان از  ۱۵ شهریور تا پنجم مهرماه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی همدان برنامه دومین بخش کشاورزی شهرستان در سند توسعه استان را تولید گوشت قرمز عنوان کرد و افزود: تعهد همدان برای تولید گوشت قرمز در سال‌جاری ۳۱۷ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بوده که تا پایان تیرماه امسال ۱۲ تن اجرایی شده است.

فضلی تعهد سوم را توسعه گلخانه‌ها دانست و بیان کرد: طبق سند توسعه امسال باید مساحت گلخانه‌های استان همدان به میزان ۱۱ هکتار افزایش یابد که تاکنون ۱.۷ هکتار برابر سه درصد محقق شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه در این شهرستان ۲ شهرک گلخانه‌ای و ۱۱ گلخانه در حال ساخت است افزود: مجتمع گلخانه‌ای «نیکوسخن» به مساحت ۲۵ هکتار نیز در دست اجرا است.

فضلی اصلاح باغ ها را یکی دیگر از تعهدات بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: تعهد پیوند سرشاخه کاری در این شهرستان سه هزار مورد در سال جاری بوده که بیش از تعهد معادل  پنج هزار و ۸۸۰ مورد انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی همدان احیا و مرمت قنات ها را یکی دیگر از تعهدات بخش کشاورزی این شهرستان در سند توسعه استان برشمرد و افزود: تعهد امسال در این بخش احیای قنات به طول سه کیلومتر است که ۳۰۰ متر معادل ۱۰ درصد اجرایی شده است.

فضلی افزود: تعهد اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در سال‌جاری ۵۰۰ هکتار بود که تاکنون ۲۶۳ هکتار معادل ۵۲ درصد اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت فرآوری و ذخیره‌سازی جدید نیز از تعهدات بخش کشاورزی در سند توسعه استان است که ایجاد ظرفیت جدید هشت هزار تن بوده که ۴.۵ هزار تن معادل ۵۶ درصد اجرایی شده است.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.