مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر روز سه شنبه در آئین بهره برداری از یک واحد گلخانه ای در روستای موداران بخش سامن بیان کرد: این واحد گلخانه ای به مساحت پنج هزار مترمربع با تولید سالانه ۱۲۰ تن گوجه فرنگی احداث شده است.

علی مروت امیری افزود: ۸۰ درصد تسهیلات این طرح از محل اشتغال پایدار روستایی و ۲۰ درصد آورده شخصی است و برای پنج تن اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت هکتار کشت گلخانه ای در این شهرستان ایجاد شده و در سند راهبردی توسعه نیز ایجاد ۳۰ هکتار گلخانه پیش بینی شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: هم اکنون ۲ شهرک گلخانه ای با ۱۲۰ هکتار در ملایر در دست اجرا است.

افتتاح یک طرح گلخانه ای در ملایر


امیری همچنین به افتتاح همزمان ۲ طرح کانال آبرسانی روستای جوزان و بابلقانی اشاره کرد و افزود: ۵۶۲ میلیون ریال اعتباری برای اجرای ۵۳۸ متر کانال آبرسانی در روستای جوزان هزینه شده و برای ۲ تن اشتغال ایجاد شده است.
وی مساحت اراضی زیر پوشش کانال آبرسانی روستای جوزان را ۳۵ هکتار و روستای بابلقانی را ۱۰۰ هکتار عنوان ک بیان کرد: یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای کانال آبرسانی روستای بابلقانی به طول یکهزار متر با اشتغالزایی ۲ تن هزینه شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر هدف از اجرای طرح کانال آبرسانی را استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفتن آب در مسیرهای انتقال عنوان کرد و گفت: این طرح برای پوشش آبرسانی محصولات گندم، یونجه و باغ انگور اجرا شده است.

امیری ادامه داد: طرح آبیاری بارانی سیستم کلاسیک زیرزمینی روستای آورزمان نیز با اعتباری بیش از ۴۹۰ میلیون ریال به طور همزمان افتتاح شد که ۴.۰۴ هکتار از اراضی این منطقه را زیر پوشش قرار داده است.

وی گفت: هفته دولت در مجموع ۱۴ طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد ریال بهره برداری می شود که برای ۳۷ تن اشتغال ایجاد می کند.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.