قدرت الله ولدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ایام هفته دولت ۱۳۰ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی افزود: هفته دولت امسال از این تعداد ۱۱۷ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۳ طرح با اعتبار سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

معاون استاندار همدان اضافه کرد: همچنین چهار طرح بزرگ عمرانی و تولیدی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۹۰ تن نیز به زودی با حضور یکی از مسئولان کشوری بهره برداری می شود.

ولدی ادامه داد: در طرح های اقتصادی مقاومتی نیز از ۲۸ طرح استان ۱۴ طرح مربوط به ملایر است که همت خود را برای تکمیل این طرح ها گذاشته ایم.

وی با اشاره به ورود سه سرمایه گذار بزرگ در حوزه های مختلف به این شهرستان گفت: احداث مجتمع گردشگری در کنار ارگ باستانی نوشیجان، مجتمع انگور و فرآورده های آن و احداث کارخانه شیشه و الیاف شیشه سه طرح بزرگی است که با همت بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

قدرت الله ولدی فرماندار ملایر


فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه اجرای این طرح ها آینده خوبی را برای ملایر رقم می زند بیان کرد: در حال حاضر این سه طرح و جزئیات آنها در دست بررسی است که رقم بالایی در ملایر سرمایه گذاری می شود.

ولدی توسعه صنعت مبل و منبت و ثبت جهانی این هنر را یکی از اولویت های مهم برشمرد و تاکید کرد: به دنبال ایجاد مرکز تخصصی آموزشی مبل و منبت در ملایر هستیم و برای به نتیجه رسیدن این اولویت مهم تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد شهر نمایشگاهی مبل و منبت در جاده سلامت نیز در دستور کار ما قرار دارد که در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ مجوز برای ایجاد شهر نمایشگاهی یا شهرک خصوصی درخواست شد.

فرماندار ویژه ملایر همچنین احداث کلینیک تخصصی با مشارکت اوقاف و امور خیریه و سازمان تامین اجتماعی یا دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد و توسعه کشت گلخانه ای را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برای ایجاد گلخانه های روستای گنبد و حسین آباد کارهای خوبی صورت گرفته است.

ولدی با اشاره به واگذاری بخشی از سایت گلخانه گنبد طی ماه های آینده به شرکت شهرک ها یادآور شد: سهم ملایر در سند توسعه ایجاد ۲۴ هکتار گلخانه است که چنانچه یک سوم از این سایت به بخش خصوصی واگذار شود، سهم ملایر در این سند محقق می شود.

وی به کاشت ۱۰۰ هکتار جنگل کاری در حاشیه ملایر توسط منابع طبیعی اشاره و بیان کرد: در مرحله نخست جنگل کاری در ورودی و خروجی های شهر از گونه های کم آب بر کاشته می شود.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: همچنین تکمیل و بهره برداری طرح های ملی همچون ورزشگاه پنج هزار نفری، خط انتقال آب شرب شهر ملایر از سد کلان و تصفیه خانه، چهار خطه محورهای مواصلاتی، طرح های دانشگاه ملایر، پژوهشکده انگور و کشمش، طرح های حوزه بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی در اولویت است.

ولدی با بیان اینکه به دنبال ثبت جهانی منبت و ارگ باستانی نوشیجان نیز هستیم، به برگزاری جشن جهانی شدن انگور ملایر پس از ماه محرم و صفر اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در سند توسعه راهبردی ملایر اجرای ۶۵۰ هکتار طرح فراز تعیین شده است که با داربستی شدن باغ های انگور ملایر میزان تولید محصول به ۲ تا سه برابر افزایش پیدا می کند.

ولدی همچنین به ایجاد مزارع پرورش ۵۰۰ تنی ماهی قزل آلا و ماهی خاویار زیر سد کلان، تکمیل طرح پرورش کروکودیل، سرشاخه کاری درختان گردو، ساماندهی ورودی های شهر، تکمیل مجموعه مینی ورد، بازآفرینی شهری و نهضت آسفالت به عنوان دیگر برنامه های مهم این شهرستان اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای ساماندهی ورودی های شهر، ساخت المان های منبت و انگور، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف، نهضت آسفالت و مجموعه مینی ورد اعتبارات مورد نیاز از طریق استان پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه ملایر ضمن تقدیر از ستاد اجرایی خدمات سفر، دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت و فعالان این هنر صنعت گفت: در ایام برگزاری جشنواره حدود ۱۵۰ هزار مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شدند.

ولدی همکاری و تعامل مطلوب خبرنگاران و اهالی رسانه را در زمان برگزاری جشنواره قابل تحسین خواند و تاکید کرد: خبرنگاران می توانند روند اجرای طرح های بزرگ و ملی که در دست اجرا داریم، به طور مستمر از مدیران مطالبه کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک آغاز هفته دولت، مردمی بودن انقلاب اسلامی را ویژگی بارزی دانست که به واسطه آن مردم و دولت موفق شده اند تاکنون نظام جمهوری اسلامی را با سربلندی پیش ببرند.

معاون استاندار همدان گفت: امروز که در جنگ اقتصادی هستیم، با پشتوانه مردمی در صحنه های مختلف، همت دولتمردان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با صلابت مقابل دشمنان ایستاده ایم و در اوج قدرت هستیم.

ولدی همچنین به پیش رو بودن انتخابات در اسفند امسال اشاره و بیان کرد: شعار امسال گام دوم انقلاب، قانونمندی، بی طرفی کامل و انسجام ملی تعیین شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ۱۰ تا ۱۶ آذر برای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات در نظر گرفته شده و پس از تایید نهایی از مراجع چهارگانه و شورای نگهبان، از ۲۳ تا ۳۰ بهمن تبلیغات انجام می شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات از ۲ ماه پیش در ملایر افزود: تاکنون پنج جلسه این ستاد تشکیل شده و مصوباتی نیز به همراه داشته است.

ولدی تاکید کرد: با تمام توان برای برگزاری انتخاباتی پرشور، حضور حداکثری و سالم تلاش می کنیم و پای کار هستیم.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.