به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی، که به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:
کسب رتبه اول کشور در کاهش نرخ بیکاری، نشان از تعهد ایجاد اشتغال به عنوان یکی از وعده‌های اصلی دولت دوازدهم، همواره مورد توجه مدیریت ارشد و دستگاه های اجرایی استان همدان بوده است.

استاندار همدان، نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی را از شاخص های ارزیابی شرایط اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: مرکز آمار ایران که تنها مرجع رسمی آمار است، همدان را به عنوان استانی، با کمترین نرخ بیکاری کشور اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران یافته ها و نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان های کشور نشان می دهد که نرخ مشارکت اقتصادی این استان در بهار امسال با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل از رقم ۴۲.۸ به عدد ۴۴.۱ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی افزود: بر اساس نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران علیرغم افزایش ۲.۲ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی همدان، نرخ بیکاری در این استان ۲.۱ درصد کاهش، و از ۸.۲ درصد به ۶.۱ درصد رسیده است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه ۹۹۱ واحد تولیدی با ظرفیت بین ۳۰ تا بیش از ۶۰ درصد در استان فعال هستند، تاکید کرد: با برنامه ریزی های مدون و کارشناسی شده جدید، به دنبال افزایش بازدهی این واحدها هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه بیش از ۷۰۵ طرح جدید با اعتباری بالغ ۱۱ هزار میلیارد ریال در هفته دولت در بخش های مختلف آماده بهره برداری و کلنگ زنی است، افزود: از این تعداد ۲۰۶ طرح تولیدی در بخش صنعت و معدن، ۳۲۵ طرح در حوزه کشاورزی و ۱۹ طرح در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال احداث است.

استاندار همدان با اعلام اینکه ۶۰ واحد تولیدی در بخش صنعت و معدن و ۱۷ واحد تولیدی در حوزه کشاورزی در استان به تملک بانک ها درآمده است، افزود: از این تعداد ۲۶ واحد تعیین تکلیف و مجددا به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار همدان در بخش دیگری از این گفتگو به اجرای سند اطلاع رسانی همدان اشاره کرد و اظهار داشت: در این سند همه مدیران ملزم به همکاری و تعامل سازنده با رسانه ها هستند.

شاهرخی، ضمن تقدیر از تلاش رسانه های استان، گفت: فعالان این حوزه بدون حاشیه به توسعه استان خود کمک می کنند.

وی افزود: جریان خبری در استان همدان باید به سمت انعکاس اخبار امیدوار کننده و امید آفرین حرکت، تا به این وسیله بین مردم ایجاد نشاط کند.

استاندار همدان با اشاره به آغاز هفته دولت این ایام را فرصتی برای گفت و گو با قشرهای مختلف جامعه، دانست و یادآور شد: توسعه استان، رفاه مردم و ارتقا وضعیت معیشتی، یکی از مهمترین دغدغه های های دولت مردان است.

شاهرخی با بیان اینکه منابع کشور باید در جهت منافع مردم به کار گرفته شود، افزود: دولت تدبیر و امید بر اساس شعار انتخاباتی خود مبنی بر حرکت در مسیر عقلانیت، اعتدال، صداقت و شفافیت، تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار گرفته است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1244651
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.