سیدسعید شاهرخی روز شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان اظهار داشت: منطقه اقتصادی جهان آرا دارای زیرساخت های لازم حمل و نقل و انشعابات است و انتظار داریم وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد یکی از صنایع مادر را به این منطقه اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: این منطقه با توجه به نزدیکی به پایتخت و زیرساخت های ایجاد شده، در سطح غرب کشور منحصر به فرد است و انتظار واگذاری یکی از صنایع مادر را داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه همدان به مثابه کارگاه عمرانی و صنعتی در حال رشد و پیشرفت است، گفت: در همین راستا سند راهبردی و عملیاتی برای سه سال آینده تدوین شده و سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان سرمایه گذاری خواهیم داشت و ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در طول هر سال را در دستور کار قرار داده ایم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان سند راهبردی را امضا کرده اند و تکلیف تمامی دستگاه ها نیز مشخص است و در همین راستا اجازه آزمون و خطا به هیچ دستگاهی داده نمی شود و نظارت دقیق بر روند برنامه های تدوین شده در این سند انجام می شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه نوسازی و احیای واحدهای تولیدی در حال انجام است، گفت: احیای واحدهای راکد نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار همدان بیان کرد: هم اکنون نیز یک هزار واحد در بخش های مختلف فعال هستند و ۲۹۰ واحد که در سنوات گذشته نیاز به نوسازی داشتند نیز در دستور کار احیا داریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی ناشی از تحریم های اعمال شده در سطح استان تعطیل نیست، گفت: با وجود تحریم ها، به همت تولیدکنندگان، اصناف و صنعتگران ، نه تنها واحدها فعالیت لازم را دارند بلکه برای گسترش تولید درخواست اعتبار دارند.

شاهرخی نرخ بیکاری استان همدان در سه ماهه نخست امسال را ۶ و یک دهم درصد عنوان کرد و گفت: در بهار امسال بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران که به صورت فصلی اندازه گیری می شود رتبه نخست کشور را در نرخ بیکاری کسب کرده ایم. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه زورگویی و تحریم های صورت گرفته استکبار جهانی با توان داخلی به روسیاهی تبدیل شد، گفت: در جنگ اقتصادی تولید کننده های کشور در صف مقدم بودند.

وی یادآور شد: سال قبل استکبار جهانی با خروج از برجام توان و قدرت خود را پای کار آورد تا در یک محاسبه غلط نظام جمهوری و اقتصاد کشور را متلاشی کند که با تلاش و اتحاد همه مردم و مسئولان روسیاه شد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.