جانباز و آزاده دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی بدون شک ادامه غدیر و عاشورا است و به ظهور متصل خواهد شد و هرکس در این کشتی سوار شود به مقصد خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسن نوروزی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر همدان، با گرامیداشت ورود آزادگان به میهن اظهار کرد: اگر بخواهیم کارنامه دفاع مقدس را مرور کنیم نقش آزادگان و اسرا جز لاینفک این کارنامه خواهد بود.
وی با بیان اینکه آزادگان همان رزمندگانی بودند که دوشادوش جانبازان و اسرا در جبهه ها جانانه جنگیدند، تصریح کردالگو و پرچمدار اسرای ما در ایام اسارت امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) بودند. 
این آزاده دفاع مقدس عنوان کرد: اسرای ما اسارت را به یک دانشگاه تبدیل کرده بودند که مبنا و اساسش غدیر وعاشورا بود چرا که دشمن در دوران اسارت با تمام ترفندها و تبلیغات مسموم خود قصد اضمحلال روحی، فکری و جسمی رزمندگان برا داشت و با عناوین مختلف به دنبال بهره برداری از این اسیران بود اما چون این آزادگان در مکتب ولایت امام رشد کرده بودند تمام این آرزوهای آشفته دشمن را برملا کردند و دشمن نتوانست ذره ای سواستفاده کند.
نوروزی با بیان اینکه اسرا آبروی ملت ایران را با عظمت و بزرگی غدیر و عاشورا حفظ کردند، تاکید کرد: سرفصل های این دانشگاه استقامت، صبر بود.
وی عنوان کرد: گاهی اوقات صبر از صبوری آزادگان شرمنده می شد چرا که شکنجه های طاقت فرسا و قرون وسطایی همچون سوزاندن زنده زنده بدن رزمندگان بر اسرای ما تحمیل می کردند که نشان از استقامت و صبر رزمندگان بود.
وی ادامه داد: درس دوم این دانشگاه بصیرت بود که نقشه های پیش طراحی شده دشمن را برملا می کرد و موجب خواری دشمن و باعث اقتدار روزافزون شهدا می شد.
این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه تمام منافقان کوردل برای شکستن صبر رزمندگان تلاش می کردند، خاطرنشان کرد: روزها و ماه ها آب و نان را از رزمندگان می بریدند تا عزت و اقتدار رزمندگان ایرانی را زیر سوال ببرند.
وی تعبد و تهذیب نفس را دری دیگر از دانشگاه اسارت عنوان و بیان کرد: اسرای ما به درجه ای از کرامت رسیدند که شاهد بروز و ظهور این کرامت ها در پادگان های اسارت بودیم.
نوروزی افزود: امروزه حرکت انقلاب به صورت نور است که به علت عملکرد مدیران ناشایست، مردم گله مند هستند اما دست از انقلاب نکشیده اند.
وی ادامه داد: اسیران ما به درجه ای از تعبد رسیده بودند که اگر عملیاتی در کشور می شد الهام می گرفتند و به راز و نیاز برای پیروزی عملیات می پرداختند.
وی عنوان کرد: آزادگان هیچ گاه محزون نبودند به طوریکه طبق قوانین هلال احمر افرادی که به مدت دوسال اسیر هستند دیگر نمی توانند در امور اداری مشغول به کار شوند اما اکنون شاهدیم که مدیران برتر کشوری از آزادگان هستند.
به گزارش ایسنا، حسن نوروزی ۹ سال از عمر خود را در اسارت نیروهای بعثی عراق گذرانده است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.