معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز جمعه در بازدید وزیر صمت از شرکت های بافتینه و بافتسان و نمایشگاه ها و کارگاه های مبل و منبت ملایر اظهار داشت: ایجاد شهر نمایشگاهی مبل و منبت یکی از درخواست های مهم این شهرستان است تا بتوانیم سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام دهیم.

قدرت الله ولدی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست: ۲۰ هکتار زمین در مجموعه بام ملایر واقع در جاده سلامت برای شهر نمایشگاهی وجود دارد که نیاز به اخذ مجوزهای لازم است تا بتواند از معافیت ها استفاده کند که در این راستا نیاز به حمایت و کمک داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۸ واحد صنعتی در ملایر افزود: ۱۸۴ واحد نیز در حال اخذ مجوز تاسیس است و ۶ واحد با اخذ مجوز در حال اجرای طرح توسعه ای خود هستند که در برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شده است.

فرماندار ویژه ملایر همچنین به تدوین سند راهبردی توسعه ملایر و سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ایجاد ۱۰ هزار شغل در سه سال آینده در این شهرستان ابراز امیدواری کرد: با حمایت های لازم بتوانیم تا پایان سه سال آینده به تعهدمان در مورد این سند دست پیدا کنیم.

ولدی ادامه داد: در حوزه معادن نیز ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا داریم.

وی بیان کرد: در حوزه مبل و منبت سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت به مدت ۱۰ روز از ۲۱ مرداد آغاز شده و امیدواریم مهر امسال بتوانیم عنوان شهر جهانی منبت را کسب کنیم که حدود ۸۰ درصد اقدامات انجام شده است.

معاون استاندار همدان تخصیص ارز نیمایی برای واردات چوب را از دیگر درخواست ها از وزیر صمت عنوان و اظهار داشت: با وجود پنج هزار کارگاه و فعالیت بیش از ۹ هزار استادکار و منبت کار و اشتغال بیش از ۲۰ هزار تن در این صنعت، نیاز است تمامی فرآیندهای صنعت مبل و منبت در یک شهرک و مجموعه ای واحد صورت گیرد.

ولدی با بیان اینکه به دنبال ایجاد جنگل مصنوعی برای تامین چوب و مواد اولیه نیز هستیم گفت: با توجه به اختصاص رقم بالایی برای اشتغال روستایی، فعالان صنعت مبل و منبت در شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

فرماندار ویژه ملایر از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست: زمینه ای فراهم شود تا ضمن اختصاص تسهیلات ارزان قیمت، فعالان این شهرک بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند و یارانه برای اعزام هیات تجاری و شرکت فعالان مبل و منبت در نمایشگاه های خارجی اختصاص یابد.

بهره برداری از طرح های توسعه ای بافتینه و بافتسان
مدیر کارخانه های بافتینه و بافتسان نیز بیان کرد: خط دوم شرکت بافتینه با حجم سرمایه گذاری حدود ۹ میلیون یورو و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

خسرو حبیب بیگی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه ای بافتینه ۱۵ هزار تن به ظرفیت ۲۸ هزار تنی این مجموعه اضافه می شود.

وی درباره طرح توسعه ای شرکت بافتسان نیز اظهار داشت: به زودی فناوری نوین دیگری(بیم) به خط موجود حدود ۹ هزار تن به ظرفیت فعلی شرکت اضافه می شود.

مدیر کارخانه های بافتینه و بافتسان ادامه داد: خط دوم بافتسان ۲۴ هزار تن ظرفیت تولید انواع پارچه های بهداشتی، پزشکی و صنعتی دارد که در مجموع ظرفیت تولید آن به ۵۴ هزار تن می رسد.

حبیب بیگی یادآور شد: ۴۳ هزار تن ظرفیت تولید شرکت بافتینه است که در مجموع ظرفیت تولید این ۲ واحد به حدود ۹۵ هزار تن در سال می رسد.

وی عمده ترین مشکل عمده در راه اندازی طرح های توسعه بافتسان را وارد کردن ماشین آلات خریداری شده به دلیل تحریم ها عنوان و بیان کرد: در صورت رفع این مشکل طرح توسعه ای بافتسان سال آینده بهره برداری می شود.

حبیب بیگی گفت: در حال حاضر ۳۵۰ تن در این ۲ مجموعه مشغول فعالیت هستند که با افزایش ظرفیت جدید حدود ۳۰۰ تن به ظرفیت اشتغال آنها اضافه می شود.

به گزارش ایرنا وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه از واحدهای تولید مبل و منبت و شرکت های بافتینه و بافتسان ملایر بازدید کرد.

۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.