شهر تویسرکان به لحاظ ظرفیت هایی که در زمینه تولید دارو دارد، برای تبدیل شدن به قطب داروسازی کشور خیز برداشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز جمعه از صنایع دارو سازی تویسرکان به ویژه شرکت های "تدبیر، دارو، سلامت" و "هگمتان داروی غرب" بازدید کرد.

شرکت دارو سازی تدبیر، دارو، سلامت در شهرک صنعتی فرسفج واقع شده و از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و شامل دپارتمانهای مختلف تولید،آزمایشگاه کنترل کیفیت، آزمایشگاه میکروبی ،فنی مهندسی ،انبار و واحد HSE است.

این شرکت در سال ۱۳۹۴ عضو شرکتهای دانش بنیان شد و در سال ۱۳۹۶ به سندیکای مواد اولیه دارویی پیوست.

شرکت دارو سازی تدبیر دارو سلامت تنها کلینیک تخصصی تولید کنننده انواع پلت های دارویی، مکمل و گیاهی است.

واحد صنعتی دیگر که مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت، شرکت دارو سازی هگمتان داروی غرب بود که از بزرگترین واحد های صنعتی غرب کشور در عرصه تولید داروهای انسانی به شکل قرص، کپسول، شربت و مکمل های دارویی محسوب می شود. 

این شرکت دارای تائیدیه GMP از سازمان غذا و داروی ایران است و بارها مورد بازدید و تائید شرکت های خارجی از جمله کشور کانادا ،آلمان ، هلند و ایتالیا با هدف تولید و همکاری مشترک در ایران قرار گرفته است. 

در این شرکت از یک سامانه ارزشیابی کامل و استاندارد برای نظارت بر کیفیت استفاده می شود و تمامی فرآیند ها مطابق استانداردهای جهانی اجرا می شود.

در سالهای اخیر ساخت دارو در تویسرکان رونق گرفته و چندین شرکت داروسازی در این شهر کوچک راه اندازی شده است که افزون بر تامین بخشی از نیازهای درمانی داخل کشور در زمینه صادرات هم موفق بوده اند.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.