مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ۹۵ درصد حاشیه شهر همدان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است، گفت: ۷۵ درصد استان همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان سید هادی حسینی بیدار امروز دربازدید اصحاب رسانه از تصفیه خانه پساب فاضلاب همدان، اظهار کرد: تصفیه خانه همدان با ظرفیت ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه پساب را تصفیه می کند که درحال حاضر با یک مدول کار می کندو امیدواریم ۲ مدول را وارد مدار کنیم.
وی با بیان اینکه در شهر همدان سلامتی و محیط زیست در اولویت قرار دارد، افزود: قولی که درباره پاکسازی رودخانه ها داده بودیم عملیاتی شد و تمامی رودخانه های شهر همدان پاکسازی شده است.
وی ادامه داد: در سیل اخیر که بیشترین بارندگی در استان رخ داد به علت اقدامات صورت گرفته در حاشیه شهر همدان هیچ مشکلی در خصوص  شبکه فاضلاب رخ نداد.
حسینی بیدار با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت همدان تحت پوشش خدمات آب قرار دارند، یادآور شد: ورودی فاضلاب به تصفیه خانه ۲۵۰ لیتر در ثانیه  بود که توانستیم طی ۴ ماهه به ۶۵۰ لیتر در ثانیه برسانیم.
وی درباره کیفیت تصفیه فاضلاب عنوان کرد: با تلاش مجموعه آبفا پساب تصفیه شده از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکهBOD فاضلاب زیر ۵ و آمونیاک ۰۲. است.
وی افزود: در ۴ ماهه ۴۴ کیلومتر خط انتقال پساب به نیروگاه اجرا شده و در حال حاضر ۶۵۰ لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب به نیروگاه انتقال می یابد و توان این وجود دارد که به ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه برسانیم.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه نیروگاه همدان فقط برای شرب از آب چاه استفاده می کند، گفت: تمام چاه های موجود در نیروگاه از مدار خارج شده و تا کنون ۴۰ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب تحویل نیروگاه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: در گذشته نیروگاه با ۲۵ درصد ظرفیت کار می کرد اما امروز با ۱۰۵ درصد ظرفیت خود کار می کند.
پیشرفت ۵۴ درصد اجرای شبکه جمع اوری فاضلاب شهر همدان
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان همدان نیز از پیشرفت ۵۴ درصد اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر همدان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد شهر همدان از خدمات فاضلاب برخوردارند.
فرهاد بختیاری اظهار کرد: شبکه مدرنی که توسط شرکت آب و فاضلاب اجراشده ۵۴ درصد پیشرفت دارد اما کل جمعیت شهر همدان از خدمات فاضلاب برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: طراحی تصفیه خانه شهر همدان در ۴ مدول بوده است که دو مدول با ظرفیت ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه درحال بهره‌برداری است.
وی افزود: زمین مدولهای سوم و چهارم طراحی شده و زیرساختهای آن آماده است و در صورت نیاز و افزایش جمعیت وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
بختیاری با بیان اینکه درحال حاصر بخش مایع تصفیه خانه درحال بهره برداری است،  گفت: بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب در حال ساخت است.
معاون بهره برداری شرکت ابفای استان همدان خاطرنشان کرد: ور حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب همدان ۹۳ درصد پیشرفت دارد و با وجود اینکه تصفیه خانه به پیشرفت ۱۰۰ درصدی نرسیده است اما کیفیت مناسبی برای انتقال به نیروگاه دارد.
وی اظهار کرد: اگر اعتبار مورد نیاز برای بخش لجن که حدود ۲۰ میلیارد تومان است تامین شود پیش بینی می شود تا پایان امسال  این بخش افتتاح شود.

بختیاری تصریح کرد: تا کنون ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش فاضلاب همدان هزینه شده است که ۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به شبکه است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.