حجت الاسلام احد آزادیخواه شامگاه دوشنبه در آئین آغاز به کار سومین جشنواره ملایر، شهر ملی منبت در باغ تاریخی سیفیه افزود: صادرات مبل و منبت را باید ارتقا دهیم که ارزآوری بالایی برای استان و غرب کشور دارد.

وی بیمه منبت کاران را از دیگر ضرورت ها برشمرد و ادامه داد: سال گذشته طرحی برای بیمه هنرمندان در مجلس تصویب شد که طبق این قانون دولت موظف است منبت کاران را بیمه کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکید کرد: برای توسعه این صنعت باید ظرفیت بالایی از منبت کاران این شهرستان بیمه شوند که بخش مهمی از اشتغال شهرستان را شامل می شود.

وی گفت: چنانچه ۱۰ هزار هنرمند در صنعت مبل و منبت و ۲۰ هزار هنرمند خیاط بیمه شوند، بیش از ۳۰ هزار شغل در این شهرستان ایجاد می شود که گامی مهم در تحقق سند توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه صنعتگران مبل و منبت با مشکل تهیه مواد اولیه و چوب مواجه هستند افزود: با پیگیری های لازم و قول مساعد مسئولان ارشد کشوری بخشی از این مشکل حل شده و امیدواریم شاهد رونق روز افزون و ثبت جهانی این صنعت باشیم.

وی اظهار داشت: در حوزه منبت ریز کار نکرده زیاد داریم و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید با آموزش و تدوین برنامه های راهبردی کمک کند تا منبت ریز ملایر را نیز صاحب برند کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار کمک و حمایت ویژه اتاق بازرگانی استان برای زمینه سازی صادرات مبلمان منبت ملایر شد و گفت: باید از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس برای صادرات این صنعت استفاده کنیم.

حجت الاسلام آزادیخواه پرداخت حق پذیره فروشگاه ها و نمایشگاه های مبل و منبت در بلوار مبل و منبت شهید مطهری را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و ادامه داد: پس از حضور مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به این شهرستان، مقرر شد ۳۰ درصد حق پذیره اوقاف پرداخت و ۷۰ درصد مابقی برای مستاجران موقوفات به صورت قسطی پرداخت شود.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.