کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ابرها که از ناحیه شرق استان وارد می شوند رطوبت خوبی دارند، اما به دلیل کافی نبودن سرمای هوا، بارشی رخ نمی دهد و اثر خود را به صورت شرجی کردن هوا باقی می گذارند.

سید محسن موسوی گفت: با توجه به نقشه ها و خروجی مدل های هواشاسی در سه روز آینده از افزایش دما خبری نیست و متوسط دمای کمینه و بیشینه استان بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمی ابری، همراه با غبار محلی، وزش باد ملایم و در برخی از نقاط بارش پراکنده خفیف باران پیش بینی می شود.

موسوی اظهار داشت: در چند روز آینده، در ساعت های بعد از ظهر سرعت وزش باد افزایش می یابد و در نواحی شرقی استان میزان سرعت وزش باد بیشتر از سایر نقاط استان است.

وی عنوان کرد: پدیده جوی «مانسون» تا ۱۵ شهریور در شبه قاره هند ادامه دارد که سامانه تضعیف شده آن به سمت ما می آید و اثرات خود را به صورت ابرهای بی باران باقی می گذارد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و گل تپه و بهار با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان، ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

وی گفت: در حال حاضر همدان و نهاوند با ۵۰ درصد، بیشترین رطوبت را در سطح استان دارند که این میزان رطوبت در هوای گرم تابستان ممکن است موجب شرجی شدن هوا شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.